30 жовтня 2007 року відбувся круглий стіл на тему: „Моральна, соціальна та правова відповідальність реклами перед суспільством", одним зі співорганізаторів якого виступила Спілка підприємств зовнішньої реклами.
Потреба в проведенні цього заходу була зумовлена появою останнім часом на зовнішніх рекламоносіях великої кількості сюжетів, що містять елементи еротики, нецензурні висловлювання, або у інший спосіб порушують моральні норми. Представники контролюючих органів та рекламісти висловили свої позиції з цих питань та спробували визначити критерії невідповідності сюжетів нормам суспільної моралі.
Як виявилося з бурхливого обговорення моральних характеристик існуючої реклами, законодавчих актів, що регулюють цю сферу в Україні та системи контролю за використанням еротики та пропаганди насильства в рекламі, проведення такого заходу було вкрай необхідне, як для керівництва Комісії з питань суспільної моралі, так і для широкої громадськості.
Після вітального слова всіх організаторів круглого столу В.о. Голови Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі, доктор медичних наук, професор Бойко М.І. розпочав свій виступ з презентації на тему: “Використання еротики в рекламі”, в якій детально розповів про гендерні відмінності при сприйнятті реклами, шокову рекламу, про систему “секс+гумор”, що є дуже ефективною при використанні її в рекламі, а також про умовно-рефлекторний зв'язок в психології споживачів реклами. Також він чітко визначив систему державних органів та законодавчих актів, що регулюють відносини в сфері захисту суспільної моралі в Україні.
Начальник управління адміністративно-господарського обслуговування Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі Багай В.В. виступив з доповіддю на тему: „Вплив реклами на формування суспільних потреб і механізми його регулювання”. Пан Багай наголосив на тому, що суспільство і бізнес мають взаємно контролювати аспекти моральності в рекламі. Метою такої взаємодії Комісія з питань суспільної моралі вбачає соціальне партнерство, що є фундаментом для здорового та повноцінного суспільства.
В ході круглого столу було піднято ряд важливих проблем, що повинні спонукати Комісію з питань моралі комплексно підійти до вирішення проблем контролю за рекламними сюжетами. Наприклад, визначення критеріїв за якими рекламісти можуть визначити ступінь моральності сюжету, що пропонується до розміщення. Учасники круглого столу та журналісти мали можливість отримати відповіді на всі актуальні запитання. Пан Багай наголосив, що всі критерії еротики та порнографії мають бути затверджені українським законодавством. А практичні визначення та критерії Комісія розробить та обов'язково узгодить з рекламістами і громадськістю.
Начальник відділу зв’язків із засобами масової інформації Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі Панченко Л.В. повідомила, що хоча загального дослідження кількості реклами з еротичними сюжетами проведено Комісією не було, але в середньому третина аналізованих сюжетів визнаються такими, що не відповідають нормам суспільної моралі. Також, вона наголосила на тому, що апарат Комісії складає всього 50 чоловік, що, звичайно не достатньо для проведення повноцінного моніторингу по всій території України.
Особливу увагу в ході дискусії викликала тема реклами жіночої білизни “Ажур”, що була заборонена для розміщення в метрополітені. Рекламісти попросили пояснити механізм за яким Комісія обирає для розгляду той чи інший сюжет на “аморальність”. На що представники Комісії повідомили, що на даному етапі роботи цей орган розглядає лише ті запити та скарги, які вона отримує від фізичних осіб. З цього питання на круглому столі рекламістами були озвучені пропозиції щодо створення механізму, за яким будуть проводитися такі перевірки, на що Комісія також погодилася.
Завершив зустріч старший уповноважений відділу боротьби зі злочинами у сфері суспільної моралі Департаменту БЗПТЛ МВС України Тищенко Б.І.. Він розповів про проблеми прихованої реклами, що пропагує проституцію та порнографію.
Наприкінці зустрічі представники Комісії з питань суспільної моралі зауважили, що обов'язково візьмуть до уваги всі зауваження рекламістів і громадськості та будуть намагатися повідомляти про свої внутрішні засідання представникам преси з метою спільної роботи по захисту моральності та законності в Україні.
Спілка підприємств зовнішньої реклами