14 серпня 2008 року о 9.00 у конференц-залі «ЦДПМ»Спілка підприємств зовнішньої реклами спільно з Центром досліджень проблем міста оголосили про підсумки спільного аналітичного дослідження на тему: «Формування цін на ринку зовнішньої реклами України та прогноз медіаінфляції на кінець 2008 початок 2009 року».
Однією з основних проблем для розвитку ринку зовнішньої реклами України на сьогодні є значне зростання витратної частини на виробництво, установку, утримання та обслуговування парку рекламоносіїв. В середньому витрати на ці статті за останній рік збільшились на 40-45%. Суттєве збільшення собівартості послуг по розміщенню зовнішньої реклами зумовлене наступними чинниками:
1. Підвищенням вартості обслуговування мережі. Так, з початку року більш ніж на 30% зросли ціни на бензин, електроенергію, метал, суттєво підвищилась заробітна плата обслуговуючого персоналу.
2. Зростанням місцевих тарифів за право тимчасового користування місцем для розміщення рекламних засобів. Тарифи зросли в середньому по Україні на 35-40%.
3. Загальними для економіки країни процесами, серед яких: зростання інфляції (за прогнозами КМУ до 15,3% у 2008 році); зростання індексу цін виробників промислової продукції (на 24,6%), втрата операторами ринку зовнішньої реклами до 10% доходів в наслідок ревальвацію гривні, зростання податків та неподаткових платежів.
Вартість послуг по розміщенню реклами на зовнішніх рекламоносіях на сьогодні включає тільки мінімальну маржу, а отже при подальшому бурхливому зростанні темпів інфляції існує загроза нанесення прямих збитків для операторів ринку. Важливо також відзначити, що щорічний ріст цін у сегменті зовнішньої реклами України протягом 2003-2007 років був одним з найнижчих у порівнянні з іншими медіа-носіями і не перебільшував 7-10%.
Оскільки оператори зовнішньої реклами отримують прибуток виключно від продажів площин для розміщення реклами, отримання додаткового прибутку для нівелювання критичного для бізнесу зростання витрат на обслуговування мережі можливе тільки шляхом підвищення цін. Ймовірна медіаінфляція, що здатна вирішити проблему, за підрахунками більшості експертів має скласти щонайменше 25-30%. Загалом, при темпах зростання цін в зовнішній рекламі на вищевказаному рівні, вони будуть повністю відповідати загальному рівню інфляції в країні, але залишаться найнижчими в порівнянні з усіма іншими медіа-носіями.
У більшості вітчизняних та закордонних виробників товарів та послуг, які є основними споживачами послуг зовнішньої реклами, є розуміння необхідності адекватного підвищення тарифів з метою збереження якості послуг, а відповідно ефективності цього виду реклами. Не зважаючи на заборону з 2009 року на розміщення реклами тютюнових та алкогольних виробів на зовнішніх рекламоносіях, ринок збереже позитивну динаміку росту (прогноз на 2008 рік – 22%) завдяки зростанню активності інших рекламодавців.
Спілка підприємств зовнішньої реклами
Центр досліджень проблем міста