Спілка підприємств зовнішньої реклами звертає увагу учасників ринку на значні порушення процедури обговорення поданого Президентом України проекту закону щодо регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Прийняття цього документу не тільки завдасть значних збитків галузі та спричинить банкрутство багатьох компаній, але й призведе до повної заборони частини популярних нині типів рекламоносіїв.
Оприлюднений на сайті ВРУ проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» (зареєстрований 11.01.2008 №1061-5), передбачає внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Земельного і Бюджетного кодексів та законів України "Про міліцію", "Про дорожній рух", "Про рекламу", "Про перевезення небезпечних вантажів", "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів". Щодо галузі зовнішньої реклами, то проектом закону пропонується повністю змінити текст профільних статей Закону України «Про рекламу», зокрема ст. 16 «Зовнішня реклама», ст. 18 «Реклама на транспорті», ст.26 «Контроль за дотриманням законодавства про рекламу». Дані статті з незрозумілих причин були переформульовані так, щоб створити можливість їх різночитання. Крім того, з ч.1 ст. 16 зникає вказівка на те, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі Типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Законопроектом пропонується ввести повну заборону на розміщення засобів зовнішньої реклами: над проїжджою частиною автомобільних доріг і вулиць; у межах смуги відведення автомобільних доріг, а вздовж автомобільних доріг державного значення – на відстані менше 50 метрів від краю проїжджої частини; у населених пунктах – на відстані менше 5 метрів від краю проїжджої частини.
Розміщення реклами на транспорті в законопроекті взагалі переводиться на напівлегальне становище. По-перше, замість чітко прописаних в діючому Законі «Про рекламу» вимог до цього виду реклами, автори законопроекту пропонують розмиту фразу «не повинно створювати загрозу безпеці дорожнього руху», яка дасть можливість для створення нових корупційних схем та тиску на операторів ринку. По-друге, забороняється використання транспортних засобів як спеціалізованих пересувних рекламних конструкцій, чим взагалі знищується ціла рекламна галузь.
Загалом, прийняття цього законопроекту не тільки залишить безробітними тисячі людей, але й спричинить величезні втрати місцевих бюджетів. У зв’язку з цим, Спілка підприємств зовнішньої реклами наполягає на проведенні відкритого громадського обговорення законопроекту із залученням представників ринку зовнішньої реклами. Таке обговорення має пройти до розгляду питання в сесійній залі в першому читанні. Крім того, оскільки проектом закону передбачено внести суттєві зміни в Закон України «Про рекламу» обов’язковим є розгляд цього питання на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації (підкомітет з питань реклами). На жаль, відповідно до інформації з сайту ВРУ цей комітет взагалі не залучено до обговорення законопроекту Президента.
Не можна, навіть маючи на меті добру справу – захист безпеки руху, нищити цілу галузь економіки, яка без жодної державної підтримки активно розвивається, платить податки (тільки в міський бюджет Києва в 2007 році перераховано 120 млн. грн.), створює робочі місця, сприяє розвитку промисловості, друкарської справи. Прикро спостерігати за тим, як політики, державні діячі, активно використовуючи зовнішні рекламоносії у власних цілях, одночасно роблять кроки спрямовані на руйнування галузі.
ДирекціяСпілки підприємств зовнішньої реклами