«Імідж України 2010-2011. І необхідність його покращення»
25 січня в прес-центрі ІнА «Українські Новини» відбулася відео-конференція на тему: «Імідж України 2010-2011».
В прес-конференції виступили Денис Богуш (Спеціаліст зі стратегічних
комунікації та PR в
політиці та бізнесі, Президент Bohush Communications ) та представник Германії - Томас
Айхеліс (Всесвітньовідомий спеціаліст з PR, розробник стратегій поліпшення іміджу багатьох країн Європи і Азії, Президент ACHELIS & PARTNER GMBH PUBLIC RELATIONS ).
В ході
відеоконференції Були розглянуті такі теми:
- Імідж
України в 2010 році та перспективи в 2011;
- Можливості
покращення іміджу України в сучасних умовах ;
- Інвестиційний
імідж та клімат в України - погляд з Європи;
- Про
тиждень України на CNN;
- Що
чутно в Європі про ЄВРО-2012 з України?
Томас Айхеліс, Німеччина (Thomas Achelis, Germany):
Імідж
України в 2010 році й перспективи на 2011
У мене склалось враження, що Україна та її представники
не зрозуміли важливість позитивного іміджу країни. І, на жаль, сьогодні імідж
України у світі, й особливо в Західній Європі, не відображає реальну ситуацію.
Це значить, що ця країна справляє гірше враження, ніж це є насправді.
Україна, чудова країна з величезною
кількістю природних красот, що вражає історією, багатою культурою й видатними
особистостями в багатьох галузях. Але зовнішній світ не знає про це. Про що
відомо в західноєвропейських країнах, так це про "війну" між
політиками, кінець "помаранчевої революції", підозрілі ситуації із
транспортуванням газу з Росії, корупцію та про деякі інші більш-менш погані
історії. Висновок: дивовижний брак комунікації.
Інвестиційний
імідж і клімат України, погляд з Європи
На жаль, закордонні інвестори не схильні робити вибір на
користь України. У світі близько 200 країн шукають інвесторів. Що може
спонукати інвестора зупинитися на Україні? Якщо для нього і є переваги в
Україні, то про них нічого не відомо за кордоном, незважаючи на певну кількість
сайтів. Інвестиційний імідж, дивись вище, формується згаданими
характеристиками.
Найбільша
проблема, на мій погляд, - це те, що міжнародні організації спостерігають
зростання корупції, викликане очевидною
відсутністю політичної волі, щоб його зупинити. А це призводить до відсутності
довіри, а довіра - це ключовий елемент, необхідний інвесторам.
Про
тиждень України на CNN
Схоже, це крок у вірному напрямку, але це всього лише
крок. Хто дивиться CNN? Більшість інвесторів не дивиться. Але теми, порушені на
CNN, можуть бути використані для прискорення комунікації за допомогою інших
засобів масової інформації.
Що
чути в Європі про Євро-2012 з України?
З Польщі - багато, з України - ледь-ледь. Знову ж: професійні зв'язки із
громадськістю - найбільш
"знаряддя" для того, щоб чемпіонат Європи з футболу 2012 року став
успішним для репутації України. Але Україна повинна сама почати цим займатися.
Трохи більше року до чемпіонату - це дуже мало часу. Понад чотири роки втрачено
через неробство.
Денис Богуш, Україна (Denis Bohush, Ukraine):
Імідж
України в 2010 році й перспективи на 2011
На жаль, слід констатувати, що Україна за останній рік за більшістю показників погіршила свій
імідж у світі. За методологією Bohush Communications імідж і брендініг України можна оцінювати за трьома показниками: інвестиції, туризм та міграція. По цим показникам Україна, на жаль, має стійке падіння (!).
Інвестиційний
імідж і клімат України, погляд з Європи
(загальний огляд досліджень іміджу України в 12 країнах світу за період 2000 -2010, Моніторинг Bohush Communications):
•
Маловпливова і маловідома європейська держава, що знаходиться в пошуках свого місця в світі
•
Кризова країна, політично нестабільна, з неефективною владою
•
Імідж переважно негативний для бізнесу, високі інвестиційні ризики
•
Корупція у всіх органах влади
•
Країна поразки Помаранчевої революції
•
Чорнобиль (небезпечна країна)
•
Відомі українці: Кличко, Шевченко, Ющенко, Тимошенко
•
Проблеми з Росією, в т.ч. з транспортуванням газу, під впливом Росії
•
Красиві жінки, дешеві повії
Востаннє на перших шпальтах світових ЗМІ Україна висвітлювалась як дикунська країна, з такими ж депутатами в парламенті. Потрібно дуже багато працювати, щоб попасти на перші шпальти цих газет в позитивній тональності.
Інвестиційний
імідж і клімат України, погляд з Європи
Тиждень України на СNN став маленьким позитивним кроком в комунікації зі світом. І серед матеріалів СNN про Україну – на нашу думку, не всі позитивні для іміджу нашої країни.
З подібних матеріалів це – Чорнобиль та акції руху «Фемен» з неоднозначним відеороліком.
З позитивних елементів – опитувальник «Що ви знаєте про Україну» та матерали про Кличко,
підготовку до ЄВРО 2012, приватну лікарню, та аграрні можливості, тощо.
Що
чути в Європі про Євро-2012 з України?
Інвестиції -
найболючіша тема сьогоднішньої України. Іноземні інвестори не йдуть сюди
навіть під проекти ЄВРО – 2012.
Якщо говорити про міграційну складову іміджу України, то працездатне населення скоріше хоче виїхати з України, ніж сюди приїхати та жити і робити бізнес, та вкладати інвестиції в цю країну. Про цифри можна сперечатись це 6 мільйонів чи 10. Але факт є факт – високопрофесійні наукові кадри ідуть з України шукати кращої долі.
В останній час, в контексті проведення ЄВРО.2012 навіть декілька іміджевих програм профінансовано і виконано державою. Але про системну роботу в цій галузі годі й говорити...
На
думку пана Богуша імідж України на протязі 5-ти років (до 2015р.) можна
покращити таким чином, щоб Україна асоціювалася як:
•
Цікава і красива країна з привітними та працьовитими людьми
•
Країна з високими технологіями – космічними, авіаційними, військовими, IT,
промисловими. Виробництво штучних алмазів, нанотехнології. Антарктичні дослідження,
наукові центри.
•Країна комфортна, безпечна та стабільна для ведення бізнесу та інвестиційних та інноваційних
проектів.
•
Високоосвічене населення, високопрофесійні кадри.
•
Сталий розвиток та стабільний ріст економіки.
•
Відомі та цікаві туристичні точки, маршрути (Крим, Карпати, Дніпро, Дністер, Асканія Нова.
Хортиця, тощо).
•
Цікаві міста для відвідин: роботи та відпочинку (Київ, Львів, Одеса, Донецьк, Трускавець,
Ялта, Кам’янець.Подільський тощо).
•
Активний розвиток аграрних технологій на родючих грунтах.
•
Країна вдалого проведення ЄВРО 2012.
•
Смачна їжа (борщ, вареники, котлета по.київськи тощо).
Замовити фото-, аудіо- чи відеозапис всієї прес-конференції Ви
можете, звернувшись до Старобор
Олександри (керівник прес-центру ІнА «Українські Новини»)
по тел.: (050)445-36-58 або
E-mail: [email protected]