10 червня у Львові пройшла презентація Національного конкурсу бізнес-кейсів з КСВ, яку провели Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності (КСВ)», спільно з компаніями Ernst&Young, «САН ІнБев Україна» і МТС-Україна за підтримки Львівської міської ради.
Показово,
що 15% усіх кейсів Національного конкурсу бізнес-кейсів з КСВ 2009 належали
саме львівським компаніям. Це показує потужний потенціал регіону для реалізації
КСВ-практик міжнародного рівня (оцінювали бізнес-кейси експерти КСВ з 7 країн
світу) і зайвий раз доводить, що Львів є справді європейським містом.
У
презентації взяли участь керівники компаній, бізнес-шкіл, представники
державних органів влади, експерти, ЗМІ, які не лише дізналися про можливості
участі в даному конкурсі, а й обговорили один із важливих аспектів КСВ –
розвиток громад.
Марина Саприкіна, голова Центру розвиток КСВ,
зазначила: «
Інвестиції в громади можуть бути різними, навіть така категорія як трудові
відносини є теж своєрідною інвестицією компанії у соціально-економічний розиток
регіону. Адже головне, що має бути у результаті – зміна ставлення громади до
певних проблем і залученість в їх вирішення».
Олесь Пограничний, ВАТ "Концерн Галнафтогаз", поділився досвідом впровадження проекту
«Зелений офіс» та його головним результатом – зміна поведінки людей. І
зазначив, що даний проект є також інвестицією в громади, який, зокрема, показав
готовність суспільства до подібних екологічних проектів.
Так, Христина Сірко, "МТС
Україна", зазначила: «Обираючи проекти, ми орієнтуємося на реальні потреби
громад. Для ефективної реалізації будь-якого проекту необхідна системна
взаємодія влади (мають знання нагальних потреб та досвід їх вирішення), бізнесу
( володіє унікальними технологіями та ресурсами), ЗМІ (можуть стати майданчиком
для обговорення та сприяти залученню інших партнерів), громади (виступає
індикатором актуальності проекту)».
Також, своїм баченням співпраці громад та
бізнесу поділилися Софія Опацька,
директор Львівської бізнес-школи УКУ, Вікторія Довжик, керівник відділу економічного розвитку Львівської міської
ради, та Ігор Маркуц, заступник
голови Комітету підприємців Львівщини.
Так, Ігор Маркуц наголосив, що «Підприємці мають
вкладати не лише в розвиток свого бізнесу, а й у розвиток громад. І,
насамперед, це має проявлятися у співпраці з міськими, селищними, районними
радами, які володіють інформацією щодо актуальних проблем регіону».
Вікторія Довжик зазначила, що КСВ не є
частиною бізнес-стратегій компаній, тому, на сьогодні, переважають одноразові
програми, а не системна робота бізнесу з
громадами.
Жваву
дискусію викликало питання долученості МСБ до соціально-відповідальних практик.
Так, панує стереотип, що КСВ – це глобальні програми корпорацій, які вимагають
великих бюджетів, а як робити невеликі, проте ефективні проекти, компанії МСБ
не знають. Тож, учасники дійшли висновку, що необхідно, насамперед, долучати
невеликі компанії до роботи з громадами.
Крім того, під час дискусії, була
презентована збірка
«Практики КСВ в
Україні», до якої увійшли кращі кейси
Національного конкурсу бізнес-кейсів з КСВ-2009.
Генеральний партнер Національного
Конкурсу бізнес-кейсів з КСВ - Ernst&Young, офіційний партнер - «САН ІнБев
Україна», мобільний партнер -
«МТС-Україна», авіаперевізник – Австрійські авіалінії.
Комунікаційний партнер
- ESGroup.
Регіональний партнер:
Комітет підприємців Львівщини.
Інформаційний партнер
- Європейська Бізнес Асоціація.
Медіапартнери: UBR - генеральний телевізійний партнер, «Контракти» -
генеральний медіапартнер, «Гвардія» - стратегічний медіапартнер, «Дело» -
эксклюзивний медіапартнер, «Дзеркало тижня» - офіційний медіапартнер, Business
Class Magazine - діловий медіапартнер, The Ukrainian Journal of Business Law -
правовий медіапартнер, Marketing Media Review – маркетинговий медіапартнер, «Менеджер по персоналу» - професійний
медіапартнер, CSR Review – експертний медіапартнер, Liga.net –
генеральний інтернет-партнер, HR Ліга - інтернет-партнер.
Регіональні медіапартнери:
ІА "МІСТ-Харків", ІА
"Новий Міст" м.Дніпропетровськ.