Категории




График медиаактивности

2019

9 11 6 16 15 12 14 19 15 11 12 12 13 11 14 12 5 6 18 18 20 15 11 12 12 8 7 19 10 14 4 4 1 6 0 2 13 11 6 0

2018

17 19 24 20 29 17 22 27 17 22 27 29 12 10 15 15 7 9 10 14 22 20 18 20 12 21 16 26 14 13 21 9 11 6 18 12 1 2 18 12 13 21 16 14 23 24 18 21 16 20 9 6

2017

5 20 59 115 97 94 89 82 121 86 142 146 139 148 124 101 91 65 76 127 130 115 93 64 67 24 18 22 25 22 23 20 26 11 16 7 16 29 15 20 21 22 32 16 32 32 30 23 34 37 19 21 6

2016

11 96 160 214 158 200 159 107 147 99 169 5 133 124 167 143 143 52 84 171 153 191 120 1 6 26 157 167 133 122 3 138 81 17 102 54 1 130 115 126 94 107 107 101 124 175 130 121 151 147 135 83

2015

20 67 121 127 108 109 10 40 151 126 227 198 214 187 154 157 152 123 171 112 190 225 170 185 197 190 118 173 178 170 157 179 71 121 195 167 143 142 184 158 162 180 85 103 135 231 215 168 180 176 176 95

2014

82 189 126 242 238 215 224 234 212 184 252 231 192 290 231 231 162 139 127 236 220 241 179 214 209 183 169 232 191 168 160 176 209 153 194 202 196 247 179 235 271 42 98 136 115 219 98 149 199 220 175 59

2013

174 202 234 228 259 233 236 267 226 285 288 284 179 324 298 317 158 85 153 313 164 157 104 246 199 294 275 192 222 218 222 247 258 224 240 255 292 261 295 154 240 254 259 195 293 249 291 266 278 272 231 48

2012

31 179 257 317 335 321 342 284 280 163 2 63 292 100 216 101 282 159 5 265 188 247 254 273 64 219 303 157 286 338 255 322 302 252 217 259 298 335 113 273 382 343 378 290 294 405 319 336 355 335 314 257 33

2011

1 74 36 91 16 317 48 265 18 78 248 47 23 10 16 271 170 92 140 145 272 200 203 129 150 177 240 224 210 225 140 153 188 163 217 277 196 235 297 264 232 3 168 343 203 257 321 231 282 345 246 150

2010

21 58 63 142 157 72 198 7 127 77 61 258 215 149 0 152 28 47 45 153 62 135 229 214 227 232 209 212 236 217 189 165 207 168 250 289 263 281 228 277 286 271 281 248 288 186 265 184 89 169 303 1

2009

23 83 94 147 136 200 210 224 207 177 222 217 193 237 225 184 162 96 177 206 251 217 151 200 204 178 215 119 12 121 160 192 189 165 204 152 188 198 174 206 199 134 148 137 104 23 143 160 90 197 75 72

2008

4 31 23 86 70 110 143 89 81 74 90 122 102 118 139 129 31 71 119 127 142 126 128 93 122 102 129 101 84 110 90 110 111 120 160 154 159 159 158 119 178 151 148 107 133 125 149 141 144 139 88 34

2007

1 1 30 69 62 68 51 53 28 110 129 159 131 119 109 150 37 81 143 98 109 130 161 164 104 117 142 82 82 132 107 141 118 94 90 76 110 102 98 106 98 121 113 94 108 100 71 108 129 96 1

[321] ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» про найактуальніші хитрощі та шахрайства фінансових установ.

20.10.2010 | Финансы и банки, Украина

У листопаді 2010 року буде рік, як Всеукраїнська громадська організація «Захисту прав споживачів фінансових послуг» допомагає клієнтам фінансових установ у питаннях захисту своїх прав шляхом надання безкоштовних юридичних консультацій.   Підсумовуючи роботу за рік, організація склала перелік хитрощів, а іноді навіть шахрайств, які сьогодні використовуються фінансовими установами.   На щастя, перелік не є обов’язковим для кожної фінансової установи. І подібні випадки трапляються не так часто, однак вони є.   Отже окреслимо головні проблеми.   Банківські картки   Зарплатні картки. Стандартна ситуація. Споживач отримує платіжну картку і користується нею певний період. Згодом, термін дії карточки закінчується, і людина, часто забуває про існування «пластику». Але ж рахунок однаково відкритий. Тож приблизно через два-три роки (!) до споживача звертаються колектори (іноді сам банк) і вимагають погасити заборгованість в розмірі близько трьох тисяч гривень. Бо, виявляється, згідно з договором, клієнт повинен був сплачувати 50 гривень щомісяця за обслуговування свого рахунку. А той факт, що йому більше не нараховують зарплату (або інші виплати) на цю картку, не звільняє його від сплати банківських послуг за обслуговування рахунку. Звичайно, закон у даному видку на стороні банку. Все чесно – всі умови були прописані в договорі, який підписав клієнт. Єдине, що турбує моральна сторона питання. Банк вичікує рівно стільки, щоб не скінчився строк позовної давності по даному питанню, звичайно за цей час набігає чимала сума, після чого пред’являються претензії клієнту. А якщо таких клієнтів десятки тисяч? От і рахуйте…   Кредитні картки. Ви знімаєте кошти, а банкомат повідомляє: на рахунку залишилося 7 гривень. І пропонує зняти 10. Пенсіонери, студенти часто на це погоджуються, не знаючи, чим все може закінчитися. Автоматично (на різницю в 3 грн.) їм відкривається кредит (овердрафт), припустимо, на 500 гривень. І далі нараховуються відсотки – по повній програмі. Клієнту про це, звісно, ніхто не каже. У результаті через якийсь час у набігає 2-3 тисячі гривень боргу. І усе це законно, бо було прописано в договорі.   Невидача готівки та чеку, при цьому йде списання коштів з картки. Такі випадки трапляються досить часто. Клієнт хоче зняти зарплату з картки у банкоматі, картка повертається, а грошей і чеку не отримує. Однак! Згодом на телефон приходить повідомлення (якщо дана функція передбачена у банку), що з рахунку знято ту суму, яку клієнт не отримав.   Самовільне списування коштів з карток. Також є не поодинокі випадки по даному виду шахрайств. Напевно найгучнішим в нашій практиці була ситуація, коли до Всеукраїнської громадської організації звернувся чоловік, у якого з карткового рахунку банк зняв... 300 тисяч гривень. Як виявилось в подальшому, це був корпоративний конфлікт, але це ніяк не може виправдати дії банку. Довести, що клієнт цих грошей не отримав, - досить складно. Але боротися варто. У будь-якому випадку обов’язково потрібно написати і зареєструвати у відділенні банку заяву про зняття коштів, копію залишити собі. Надіслати лист на головний офіс. І брати настирністю.   Також є випадки, коли банк самовільно списав кошти з пенсійної картки в розрахунок за кредит, або коли з кредитного рахунку списувався платіж по страховці. Клієнт дізнався про даний платіж лише  після того, як банк надіслав повідомлення за фактом нарахування пені за невиплату по кредиту.   Окремо хочеться зазначити, що дуже часто в банкоматах непроблемних (!) банків встановлюються ліміти на зняття готівки у 1000-2000 грн. Звичайно, це сприяє тому, що людина знімаючи значні суми має сплачувати більшу комісію.   Проблеми з кредитами   Нарахування пені по кредиту, якого не брали. Сьогодні Всеукраїнська громадська організація допомагає  клієнту одного із українських  банків, від якого колекторська компанія вимагає погашення заборгованості по двох (!) кредитах на загальну суму близько 50 тисяч гривень, при цьому, людина ці кредити не брала! Клієнт банку при власному розумі і віддає звіт, що ніколи не отримував кредитів і не втрачав документів, а також може довести, що в день, підписання кредитної угоди він знаходився в іншому місті країни.   Нарахування пені на неповністю погашений кредит. Нажаль, сьогодні банки користуються необізнаністю клієнтів і після остаточного внесення коштів по кредиту видають лише квитанцію по остаточному платежу, а мають видавати довідку з написом: «про повне погашення кредиту». Буває так, що на рахунку залишиться 2 гривні, що начебто не критично ні для банку, ні для клієнта. Однак, це дає право банку нарахувати прострочку. І може бути так, що ви купили в кредит телефон, а будете винні банку, як за автомобіль.   Оплата чужого кредиту. Останнім часом можна спостерігати випадки, коли людина оплачує суму щомісячного платежу по своєму кредиту, однак квитанція (чек) заповнюється на іншу людину і погашається кредит іншої людини. Клієнт, повністю довіряючи співробітнику банку, не вчитується у цифри зазначені на квитанції, і дізнається про прострочку, лише коли отримує претензію із банку.    Жорстка політика колекторів та банків по відношенню до позичальників. Нещодавно з одним із клієнтів Всеукраїнської громадської організації «Захисту прав споживачів фінансових послуг»  стався безпрецедентний випадок. Колектори забрали (угнали!) автомобіль за прострочку по кредиту, якої не має. При цьому не було належно  оформлено жодного документу. Як виявилось, банк помилково передав дані колекторській компанії, про людину, яка є добросовісним позичальником.   Один із українських банків, що входить в п’ятірку кращих, наприклад в своїй практиці використовував такий прийом. Недобросовісним позичальникам надсилав листи на бланках банку однак з текстом нібито винесено офіційне рішення суду, в якому говориться про те, що квартиру (машину тощо) буде вилучено.   Колекторські компанії ідуть далі і нічим не гребують. Вони в своєму арсеналі використовують все, починаючи від погроз по телефону не тільки позичальнику, але й близьким родичам (причому навіть у нічний час), відвідувань у вечірній час та вихідні та закінчуючи творчістю у вигляді листів з повідомленням про борг перед банком та картинками з описом вартості людських органів.   Проблеми з депозитами   Розірвання депозитного договору, без відома клієнта. В нашій практиці є випадок, коли клієнт, у якого закінчився строк за депозитним договором, звернувшись у банк за своїми коштами виявив, що цього не можна зробити адже він сам (!) вже достроково розірвав договір з власної ініціативи. На даний час, по даному факту службою безпеки банку проводиться службова перевірка, за результатами якої буде прийнято рішення по виплаті депозитного внеску та нарахованих відсотків.   Переведення депозиту у золото. Сьогодні «проблемні» банки часто пропонують своїм клієнтам переоформити звичайні депозити (гривневі, валютні) у депозити в золоті. При цьому «забувають» повідомити клієнтів, що даний вид вкладу не гарантується Фондом гарантування вкладів.   Страхування   Зволікання чи відмова у виплаті компенсацій. Улюблена «фішка» страхових компаній, що прописується у договорах страхування – «непередбачені страхові випадки». Наприклад, страхують автомобіль від влучання літаючих об’єктів, при цьому бурульки під цю категорію вже не потрапляють. Або, наприклад, страхується авто від попадання бурульок. Але тільки з будинків комунальної власності!    Часто страхові компанії передбачають період, за який людина повинна подати документи у разі страхового випадку: акт ДАІ, техпаспорт, права, акт оцінки... «Та інші  документи» – і понеслося… Доходить до того, що вимагають ксерокопію техпаспорту та паспорту винуватця ДТП. Але де ж його взяти і де шукати ту людину. А час іде, і якщо клієнт не встиг – до побачення, жодних компенсацій не буде.   Дуже поширений підхід, коли страхова погоджується виплатити компенсацію, але для ремонту пропонує лише свою СТО, на якій черга – на найближчі півроку. І якщо клієнт будете ремонтуватися на якійсь іншій СТО, то втрачає право на відшкодування витрат.       Нав’язування страхової компанії. Банки часто поводяться вкрай зухвало і людині, яка купує в кредит машину, нав’язують свою власну страхову компанію, яка, наприклад, перебуває... на стадії ліквідації. І це попри те, що в законі написано: не може бути обов’язковою умовою кредитування якась конкретна страхова компанія.   Покупки в групах   Людей підкуповують, на перший погляд, привабливі умови отримання позики на придбання квартири, автомобіля, земельної ділянки, будівництва будинку тощо. Привабливість таких пропозицій полягає у неймовірно низьких відсотках за кредитний товар (4% у національній валюті), які практично вдвічі менше, ніж при оформленні кредиту в банку, довгостроковість виплат, мінімальні щомісячні платежі в межах 250-1000 грн. протягом 15-25 років, непотрібність довідок про доходи та ін. Однак, для одержання позики, окрім документів, потрібно ще оплачувати «вступні» внески! При цьому, обіцяють «кредит», хоча насправді в основному мова йде не про кредитування, а про розподіл в порядку черги сумарних вкладів (внесків) учасників групи. У ліпшому випадку учасники так би мовити кредитують один одного, і при цьому платять ще й за участь у цій групі. Так звані «адміністратори» та керівники груп і компаній гарантують отримання товару через три місяці і не говорять, що за умовами покупок у групах деякі учасники схеми апріорі змушені будуть чекати своєї черги роками.       Для інформації: ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» - некомерційна структура, яка надає безкоштовні юридичні консультації споживачам фінансових послуг.
Президент організації – Руслан Демчак.
Директор організації – Бенцлер Юлія.       Тел. 501 01 87
www.vgo.com.ua    
Комментировать
Facebook ::

Всеукраинская общественная организация «Защиты прав потребителей финансовых услуг»

ВОО «Защиты прав потребителей финансовых услуг» – некоммерческая структура, которая предоставляет бесплатные юридические консультации потребителям финансовых услуг. Организация создана при содействии Руслана Демчака, который в свою очередь является и президентом организации.

Контактное лицо: Бенцлер Юлия
Телефон: 044 501 01 87
E-mail: [email protected]
Сайт:

Перейти к компании


Недавние релизы