Категории




График медиаактивности

2016

11 96 160 214 158 200 159 107 147 99 169 5 133 124 167 143 143 52 84 171 153 191 120 1 6 26 157 167 133 122 3 138 81 17 102 54 1 130 115 126 94 107 107 101

2015

20 67 121 127 108 109 10 40 151 126 227 198 214 187 154 157 152 123 171 112 190 225 170 185 197 190 118 173 178 170 157 179 71 121 195 167 143 142 184 158 162 180 85 103 135 231 215 168 180 176 176 95

2014

82 189 126 242 238 215 224 234 212 184 252 231 192 290 231 231 162 139 127 236 220 241 179 214 209 183 169 232 191 168 160 176 209 153 194 202 196 247 179 235 271 42 98 136 115 219 98 149 199 220 175 59

2013

174 202 234 228 259 233 236 267 226 285 288 284 179 324 298 317 158 85 153 313 164 157 104 246 199 294 275 192 222 218 222 247 258 224 240 255 292 261 295 154 240 254 259 195 293 249 291 266 278 272 231 48

2012

31 179 257 317 335 321 342 284 280 163 2 63 292 100 216 101 282 159 5 265 188 247 254 273 64 219 303 157 286 338 255 322 302 252 217 259 298 335 113 273 382 343 378 290 294 405 319 336 355 335 314 257 33

2011

1 74 36 91 16 317 48 265 18 78 248 47 23 10 16 271 170 92 140 145 272 200 203 129 150 177 240 224 210 225 140 153 188 163 217 277 196 235 297 264 232 3 168 343 203 257 321 231 282 345 246 150

2010

21 58 63 142 157 72 198 7 127 77 61 258 215 149 0 152 28 47 45 153 62 135 229 214 227 232 209 212 236 217 189 165 207 168 250 289 263 281 228 277 286 271 281 248 288 186 265 184 89 169 303 1

2009

23 83 94 147 136 200 210 224 207 177 222 217 193 237 225 184 162 96 177 206 251 217 151 200 204 178 215 119 12 121 160 192 189 165 204 152 188 198 174 206 199 134 148 137 104 23 143 160 90 197 75 72

2008

4 31 23 86 70 110 143 89 81 74 90 122 102 118 139 129 31 71 119 127 142 126 128 93 122 102 129 101 84 110 90 110 111 120 160 154 159 159 158 119 178 151 148 107 133 125 149 141 144 139 88 34

2007

1 1 30 69 62 68 51 53 28 110 129 159 131 119 109 150 37 81 143 98 109 130 161 164 104 117 142 82 82 132 107 141 118 94 90 76 110 102 98 106 98 121 113 94 108 100 71 108 129 96 1

Акції на публіку

25.06.2019 | АПК и пищевая промышленность, Украина

Сільське господарство належить до капіталоємних галузей, а в умовах стрімкого розвитку бізнесу, додатковий капітал є запорукою утримання ринкових позицій. Кошти потрібні для розширення земельного банку, придбання нового обладнання та технологій, побудови інфраструктури, закупівлі якісного насіння і добрив тощо. Але через неврегульованість ринку землі агропідприємства мають певні труднощі із залученням кредитів від фінансових установ.

Сьогодні через складнощі на фінансових ринках низка компаній відклала вихід на біржі, проте для більшості з них саме цей спосіб залучення капіталу залишається найбільш привабливим у довгостроковій перспективі. Саме тому навіть в умовах нестабільності на фінансових ринках компанії продовжують готуватися до виходу на біржі.


Особливістю ведення бізнесу в України є термін окупності. Так, якщо, скажімо, для США термін окупності може становити 14-15 років, то для українського бізнесу настільки тривалі терміни неприйнятні. Тому власники вітчизняних підприємств націлені на те, щоб повернути вкладені кошти вже протягом перших п'яти-десяти років. Це, своєю чергою, сприяє підвищеному інтересу до українських компаній з боку потенційних інвесторів.

Сьогодні в умовах нестабільності на ринках аграрна галузь справедливо вважається однією з найстабільніших. Протягом 2008-2010 років, коли більшість українських підприємств потерпали від кризи, сільське господарство продовжувало набирати обертів. Зростання світових цін на основні сільськогосподарські культури, падіння курсу гривні сприятливо позначилось на вартості українських товарів на міжнародних ринках і, відповідно, попит на продукцію сільгоспвиробників значно підвищився.

Сільгоспкомпанії виявилися першими в черзі на залучення грошей. Наприклад, компанія МХП, аудитором якої виступила компанія «Делойт», на Лондонській фондовій біржі успішно розмістила облігації на суму $240,5 млн, реструктуризувавши борги і вивільнивши кошти для реалізації проектів будівництва нових потужностей з виробництва курятини.

Як наслідок, результати розміщення та подальша динаміка росту вартості акцій компаній засвідчили високий інтерес з боку інвесторів до українських підприємств. Навіть на тлі загального падіння ринків капіталізація вітчизняних аграрних компаній у 2010-2011 роках знизилась менше, ніж ринок в цілому.


Проте розміщення акцій низкою компаній навесні-влітку 2011 року засвідчили спад зацікавленості інвесторів до аграрних активів в Україні. Насамперед це пов’язано з деяким перенасиченням бірж акціями сільськогосподарських підприємств.


Тепер для успішного виходу компанії на IPO недостатньо тільки наявності великого земельного банку. Інвестори цікавляться компаніями зі стабільними грошовими потоками, сучасними системами корпоративного управління, з перспективою збільшення капіталізації через екстенсивний чи інтенсивний ріст (наприклад, налагодження власної переробки для окремих напрямів). Саме тому підготовка компанії до IPO сьогодні відіграє ще більше значення.

Згідно з даними дослідження «Делойт», більшість компаній агросектору та практично всі фінансові установи серед основних проблем на шляху до ринків капіталу назвали непрозорість структури власності та залежність аграрної галузі від державного регулювання. Окрім того, представники агрокомпаній ще однією перепоною назвали відсутність досвіду в подібних процесах, а також неузгодженість в оцінці вартості компанії між інвесторами та власниками компанії. Своєю чергою фінансові інститути основні перешкоди на шляху фінансування аграрного сектора вбачають у нестабільності грошових потоків і відсутності чіткої стратегії розвитку компаній, що планують залучати капітал. До речі, другий пункт відзначили практично всі опитані фінансові установи.

Зважаючи на нестабільність глобальних ринків та проблем зі зростанням боргів у країнах Європи та США, компаніям слід ще ретельніше готуватись до залучення капіталу на біржах. Підготовка до виходу на IPO - це довгий та складний процес, який потребує кількох років ретельної роботи та повного розуміння власниками і топ-менеджерами компанії процесів, що відбуваються.

Вирішення цих проблем дозволить галузі у повній мірі використати можливості, що сьогодні у неї з'явилися. Такими питаннями потрібно починати займатися заздалегідь - за кілька років до залучення інвесторів.

 

ПрАТ «Миронівський хлібопродукт» було легко вийти на ІРО. Адже діяльність компанії завжди зрозуміла, абсолютно прозора і відповідає чинному законодавству незалежно від того, виходили вони на ІРО чи ні.

«Вихід на ІРО у травні 2008 року жодним чином не вплинув на стосунки з контролюючими органами чи конкурентами. Публічність - це політика компанії. І ми свідомо готувались до виходу на ІРО довгий час - зокрема, починаючи з 2002 року готували звітність за міжнародними стандартами. Крім того, створили нашу публічну структуру і були достатньо відкритою компанією. У нас не було жодних внутрішніх бар’єрів для розкриття інформації про нашу діяльність: наприклад, структури власності, трансакцій із пов’язаними особами та іншого, що заважає багатьом іншим компаніям. І тому вихід на ІРО не ускладнив і не полегшив нам життя - ми давно до цього готувались. Наша ідеологія - нічого не приховувати» - сказала Вікторія Капелюшна, фінансовий директор МХП.

У травні 2008 року компанія розмістила свої акції на основному майданчику Лондонської фондової біржі за ціною 15 доларів за акцію. У вільному обігу перебувало близько 25% акцій, інші - 75% належали основному акціонерові МХП Юрію Косюку. У грудні 2010 року основний акціонер компанії провів SPO і продав ринку 10% своєї частки. Таким чином, на сьогодні 35% акцій компанії перебувають у вільному обігу і 65% належать Юрію Косюку. Наразі (станом на 30.01.2012 року) капіталізація компанії становить близько $1,4 млрд.

«Для компаній, які зараз планують вихід на ІРО, немає жодних причин, щоб відмовлятись від цього. У разі якщо ситуація на фінансових ринках несприятлива, тоді варто трохи зачекати. Зараз виходять на ринки Лондону, Варшави тощо, оскільки саме українські агропідприємства користуються високим та активним попитом. Однак є випадки, коли оцінки компаній завищені. Ми йшли першими і прокладали шлях власноруч, відтак, тепер усі йдуть протоптаним шляхом. Наразі все набагато простіше» - резюмувала Вікторія.

Комментировать
Facebook ::

PR-Service

Контактное лицо: Наталия Глушак
Телефон: 044 5013244
E-mail: [email protected]
Сайт:

Перейти к компании


Недавние релизы