Повним ходом ведеться реконструкція вокзального комплексу станції Слов'янськ. На сьогоднішній день на цьому об'єкті в дві зміни працює понад 300 будівельників-залізничників.
За словами начальника Донецької залізниці Миколи Рогова Донецька залізниця з року в рік планово працює над оновленням вокзалів. «Я можу з певністю сказати, що вокзали в Артеміську та Слов’янську незабаром будуть готові до прийому пасажирів. Ремонт та реконструкція цих вокзалів планувався ще в минулому році. Адже значно збільшився пасажиропотік через станцію Слов’янськ, яка є туристичним центром, – пояснив Микола Рогов. – В основному на реконструкції вокзалів Донецької залізниці – в Донецьку, Слов’янську та Артеміську, – задіяні залізничні будівельні підрозділи. Робота з реконструкції та оновлення вокзалів, зупиночних пасажирських платформ продовжується, і незабаром усі наші вокзали зможуть з комфортом приймати усі категорії пасажирів, зокрема, і людей з обмеженими фізичними можливостями, пенсіонерів, пасажирів з дітьми».
Новий вокзальний комплекс міста Слов’янськ розширить свої можливості та безперечно стане окрасою міста. Від «старої» будівлі вокзалу залишаться тільки стіни, а все застаріле технічне обладнання буде повністю замінено на сучасне – від систем опалення, освітлення, кондиціонування, до дверей і вікон. На поточний момент ведуться роботи по заміні дерев'яних вікон на металопластикові, ремонтують пандуси. У приміщенні вокзалу оновлюють комунікації – йде заміна систем опалення та електропостачання.
Для зручності жителів і гостей міста планом реконструкції передбачена автостанція – це значно поліпшить транспортну розв'язку міста. «Для зручності пасажирів залізничники по вокзалу станції Слов'янськ поєднали автостанцію та залізничний вокзал в єдиний транспортний вузол. Після реконструкції пасажири зможуть під’їжджати до вокзалу автотранспортом, пересаджуватися на поїзд або з поїзда сідати на автобуси», – пояснив начальник служби будівельно-монтажних робіт та цивільних споруд Донецької залізниці Олександр Сараєв.
Загалом пропускна спроможність вокзалу Слов'янськ зросте до 10,2 тис осіб на добу, з них близько 3,7 тис – пасажири дальнього сполучення, що приїздять до Слов'янська на прискорених поїздах та загалом на поїздах дальнього слідування, а 6,5 тис – пасажири приміських поїздів.
У реконструйованому вокзалі буде працювати 6 залізничних кас (по 3 каси для пасажирів дальнього та приміського сполучення) і 2 автобусні каси. Два зали очікування (на 120 місць і VIP-зал на 40 місць) зможуть розмістити всіх бажаючих. 3-я і 4-я посадочні платформи будуть облаштовані критими навісами, що захистить пасажирів від негоди.
З введенням в експлуатацію вокзального комплексу Слов'янськ почне працювати турнікетна система пропуску до поїздів. Комплекс спроектований таким чином, що потрапити до поїздів можливо виключно через турнікети. Пасажири пільгових категорій населення за наявності відповідних посвідчень будуть зобов'язані оформити проїзні документи в касі. «Тобто кожен пасажир для виходу на перон через турнікетну систему повинен мати квиток. Якщо це людина з обмеженими фізичними можливостями – їй обов’язково допоможуть та пропустять через технологічний проїзд поряд з турнікетами», – розповіла начальник залізничного вокзалу станції Слов'янськ Олена Іванкова.
Створенню повноцінних умов для перебування на вокзалі осіб з обмеженими фізичними можливостями, приділено особливу увагу, зокрема, виділена окрема кімната і каса для обслуговування осіб з особливими потребами, облаштовані пандуси для їх пересування.
При реконструкції використовуватимуться найсучасніші технології, крім того, будівельниками буде збережено історичні елементи фасаду будівлі.
На час реконструкції для пасажирів обладнані тимчасові каси і місця очікування. Завершення усіх робіт заплановано до кінця жовтня цього року. Реконструкція проводиться за рахунок коштів залізниці – кошти з держбюджету на оновлення вокзального комплексу не виділялися.
Довідково У 2012 році залізничники за планом реконструюють 11 вокзалів на загальну суму 73 млн грн. Більшість об'єктів, розташованих на шляху швидкісних поїздів, що зв'язують міста України, де проходив чемпіонат Європи з футболу, було завершено до початку чемпіонату, на інших - роботи закінчаться до кінця року. Найбільш масштабні роботи були виконані на Донецькому вокзальному комплексі, який після реконструкції може обслуговувати більше 35 000 пасажирів на добу. Реконструкції вокзалів, як і підготовка інфраструктури під швидкісний рух, закупівля нового рухомого складу, проводилася виключно за рахунок власних та кредитних коштів залізниць, жодних бюджетних коштів на це не витрачено.
Переглянути відео про хід реконструкції вокзалів станції Слов'янськ та Артемівськ, коментар начальника Донецької залізниці Миколи Рогова можна за наступними посиланнями:
http://youtu.be/NAHjBOWPaNc
http://youtu.be/lBTwPxd8T7U
http://youtu.be/4pP5ntlHspA
http://youtu.be/AW0lJ_gvj7w
http://youtu.be/4BVz5VpuOjU
http://youtu.be/3Zjw4W7FtaY