Категорії




Графік

2024

0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 1 0 0

2023

1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 1 1 0 0 1 0 2

2022

0 2 11 1 0 3 1 0 0 0 0 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

2021

2 7 4 6 1 6 8 2 9 2 9 4 2 1 0 7 1 1 4 0 0 2 8 1 10 0 1 8 2 0 1 0 0 0 6 1 0 3 5 6 10 4 2 2 1 1 0 1 1 0 0 4

2020

0 1 10 0 1 12 0 1 11 5 27 23 3 4 8 2 2 2 1 2 9 14 7 9 16 3 8 10 3 3 6 4 3 2 16 14 9 7 7 14 8 5 7 9 13 9 9 13 16 2 11 11

2019

9 11 6 16 15 12 14 19 15 11 12 12 13 11 14 12 5 6 18 18 20 15 11 12 12 8 7 19 10 14 4 4 1 6 0 2 13 11 6 0 18 15 18 0 1 3 0 12 1 0 0 0

2018

17 19 24 20 29 17 22 27 17 22 27 29 12 10 15 15 7 9 10 14 22 20 18 20 12 21 16 26 14 13 21 9 11 6 18 12 1 2 18 12 13 21 16 14 23 24 18 21 16 20 9 6

2017

5 20 59 115 97 94 89 82 121 86 142 146 139 148 124 101 91 65 76 127 130 115 93 64 67 24 18 22 25 22 23 20 26 11 16 7 16 29 15 20 21 22 32 16 32 32 30 23 34 37 19 21 6

2016

11 96 160 214 158 200 159 107 147 99 169 5 133 124 167 143 143 52 84 171 153 191 120 1 6 26 157 167 133 122 3 138 81 17 102 54 1 130 115 126 94 107 107 101 124 175 130 121 151 147 135 83

2015

20 67 121 127 108 109 10 40 151 126 227 198 214 187 154 157 152 123 171 112 190 225 170 185 197 190 118 173 178 170 157 179 71 121 195 167 143 142 184 158 162 180 85 103 135 231 215 168 180 176 176 95

2014

82 189 126 242 238 215 224 234 212 184 252 231 192 290 231 231 162 139 127 236 220 241 179 214 209 183 169 232 191 168 160 176 209 153 194 202 196 247 179 235 271 42 98 136 115 219 98 149 199 220 175 59

2013

174 202 234 228 259 233 236 267 226 285 288 284 179 324 298 317 158 85 153 313 164 157 104 246 199 294 275 192 222 218 222 247 258 224 240 255 292 261 295 154 240 254 259 195 293 249 291 266 278 272 231 48

2012

31 179 257 317 335 321 342 284 280 163 2 63 292 100 216 101 282 159 5 265 188 247 254 273 64 219 303 157 286 338 255 322 302 252 217 259 298 335 113 273 382 343 378 290 294 405 319 336 355 335 314 257 33

2011

1 74 36 91 16 317 48 265 18 78 248 47 23 10 16 271 170 92 140 145 272 200 203 129 150 177 240 224 210 225 140 153 188 163 217 277 196 235 297 264 232 3 168 343 203 257 321 231 282 345 246 150

2010

21 58 63 142 157 72 198 7 127 77 61 258 215 149 0 152 28 47 45 153 62 135 229 214 227 232 209 212 236 217 189 165 207 168 250 289 263 281 228 277 286 271 281 248 288 186 265 184 89 169 303 1

2009

23 83 94 147 136 200 210 224 207 177 222 217 193 237 225 184 162 96 177 206 251 217 151 200 204 178 215 119 12 121 160 192 189 165 204 152 188 198 174 206 199 134 148 137 104 23 143 160 90 197 75 72

2008

4 31 23 86 70 110 143 89 81 74 90 122 102 118 139 129 31 71 119 127 142 126 128 93 122 102 129 101 84 110 90 110 111 120 160 154 159 159 158 119 178 151 148 107 133 125 149 141 144 139 88 34

2007

1 1 30 69 62 68 51 53 28 110 129 159 131 119 109 150 37 81 143 98 109 130 161 164 104 117 142 82 82 132 107 141 118 94 90 76 110 102 98 106 98 121 113 94 108 100 71 108 129 96 1

[301] Єдина реальна картина найактуальнішої та найсвіжішої інформації

05.07.2012

Прес-реліз 

Єдина реальна картина найактуальнішої та найсвіжішої інформації
про стан та перспективи розвитку ринку поштової логістики в Україні

 

За підсумками дослідження проведеного компанією «Айтіко»
протягом травня-червня 2012 року

В сфері транспорту та зв`язку у 2011р. було реалізовано послуг на 119 млрд. грн. або 46% від загального обсягу послуг. При цьому слід відмітити суттєвий ріст доходів від діяльності автомобільного транспорту (+40%) та перевезень (+70%). Приріст доходів від послуг поштового зв`язку склав +5% у порівнянні з 2010р. та його динаміка практично не змінилась (+3% ріст у 2010р.), в той час як від послуг кур`єрської діяльності +18,7% (для порівняння у 2010р. - «+» 8,1%) , при цьому цікавим є той факт, що ріст послуг, наданих населенню, відбувався значно швидшими темпами та склав +23,6% (у 2010р. в цьому сегменті була навпаки від`ємна динаміка – «мінус» 17%), хоча частка їх в загальних доходах продовжує бути доволі низькою. Динаміка корпоративного сегменту у 2011р. склала +18,6% та його частка в загальних доходах була на рівні 97,5%, поступившись 1 п.п на користь роздрібного сегменту.

Також відбувся перерозподіл часток в послугах на користь кур`єрського зв`язку – частка поштового зв`язку зменшилась з 90,5% у 2010р. до 89,5% у 2011р. Таким чином, можна зробити висновок, що споживачі починають більше віддавати перевагу швидкості і якості доставки та сервісу, менше звертаючи увагу на цінові параметри.

Табл. 1. Доходи від надання послуг поштового зв`язку і кур`єрської діяльності, 1 кв.2012р., млн.грн.

У 1 кв. 2012р. позитивна динаміка кур`єрької діяльності, що спостерігалась у 2010-2011рр., набула ще більших обертів – ріст +29,9% по відношенню до аналогічного періоду минулого року. При цьому, більшу вагу відіграв корпоративний сегмент.

Із впливом інтернету, найбільшого спаду зазнала друкована кореспонденція (газети і журнали) як засіб отримання інформації, темпи зменшення доставок даного виду відправлення прогресують – щорічно, починаючи з 2000р., їх кількість зменшується на 7-10%. Частка письмової кореспонденції є доволі стабільною із незначним ростом

Табл. 2. Об`єми поштових відправлень по видах 1990-2011рр.

Що ж стосується посилок, то тут ситуація виглядає найкраще – у 2011рр. ріст відправлень склав +5,7%, при цьому слід зазначити, що це в 4 рази більше, ніж було у 2000 році. Але навіть не це так важливо - показник 1990 року говорить нам про потенційний ринок посилочних відправлень, який за нашими оцінками буде досягнутий у 2013-2014рр., не в останню чергу за рахунок інтернет-торгівлі та росту роздрібного споживання.

Особливої уваги заслуговує сфера кур’єрської діяльності, яка в структурі міжнародних доходів складала 2,6% або 97,5 млн. грн. Доходи саме цього виду послуг динамічно зростали впродовж 2011 року, суттєво випереджаючи темпи зростання доходів послуг поштового зв’язку. Серед спожитих населенням на протязі 2011 року послуг кур’єрської діяльності 78,2% відсотків склали саме міжнародні послуги. При цьому найбільша частка (67%) в міжнародних відправленнях припадала на пакети до 2 кг, що було пов`язано із відправленнями операторів каталожної торгівлі

За даними, отриманими в результаті дослідження ТОВ «Айтіко» ринку інтернет-торгівлі, в ході якого було опитано 10 найбільших інтернет-магазинів, 60% продаж інтернет магазинів відбувається по готівковій формі оплати (у 2010р. таких було 90%), тому реально весь інтернет-ринок за підсумками 2011р. сягнув 50 млрд. грн., з них 20 млрд. грн. – оплата банківськими картками та за допомогою платіжних систем.

Рис. 1. Спосіб оплати в інтернет-магазині Рис. 2. Вид доставки товару з інтернет-магазину

Якщо у 2005 році на 10000 користувачів інтернету припадав 1 магазин, то тепер на 3700 користувачів – 1 інтернет-магазин, таким чином насиченість ринку інтернет-магазинами зросла майже в 3 рази. При цьому, якщо оборот в середньому 1 інтернет- магазину у 2005 був 200 тис. дол. США, то в 2011р. за нашими підрахунками орієнтовно 700 тис.дол. США. З кожним роком зростає довіра до інтернет-магазинів клієнтів - кількість користувачів, які хоча б щось купували он-лайн вже перевищила 80%. Зростає також вартість покупки – якщо у 2009р. – середня вартість була 300 грн., 2010р. – 600 грн., то у 2011р. – 800 грн.

За даними дослідження ТОВ «Айтіко», проведеного у травні 2012 році, шляхом опитування інтернет-магазинів, на друге місце серед товарів, які найчастіше купують, вийшов одяг та взуття, потіснивши мобільні телефони, телевізори та побутову техніку. Перше місце традиційно займає комп`ютерна техніка. Ринок інтернет-торгівлі України в 2013-2014рр., при збереженні нинішніх темпів розвитку, сягне 100-200 млрд.грн., при чому частка безготівкової оплати за допомогою платіжних карток буде не менше 50%.

В даному сегменті зараз працює 9 компаній, з них 8 – недержавних операторів (Нова Пошта, Ін-Тайм, Міст-Експрес, Євроекспрес, ExPost, Absolute express і PostMan), тоді як зазначимо у 2010р. їх було лише 3 – Нова Пошта, Міст Експрес і PostMan. В даній групі слід зазначити, що Міст Експрес зорієнтований на міжнародні каталожні компанії, тоді як Нова Пошта практично захопила ринок внутрішніх інтернет-магазинів.

Частка «Укрпошти» в загальній структурі доходів поштової логістики (пошта і кур`єрська діяльність) за 2011р. склала 42%, втративши 10% ринку України.




Рис. 3. Розподіл посилочних відправлень між недержавними операторами ринку, шт.

Загальний об`єм ринку посилок у 2012р. складає близько 2 млн. відправлень в місяць, з них половина відправляється через ДП «Укрпошта», інша – за допомогою кур`єрських служб. При цьому, перевагу у кількості відправлень мають ті кур`єрські служби, які працюють з масовими відправленнями, такими як інтернет-магазинів, МЛМ компаній, каталожної торгівлі тощо. Це є визначальним у їхній діяльності. Одночасно ці відправлення є найбільш дохідними для компанії.




Рис. 4. Частка компаній у кількісному виразі доставлених відправлень «до дверей»

Із ростом кількості відділень певних компаній зменшується їх частка відправлень «до дверей» як у кількісному, так і вартісному виразі. Так, послуга «до дверей» в загальних доходах всіх недержавних кур`єрських компаній займає 40%, при цьому в кількісному виразі доставлених відправлень - майже 48% (без врахування мейлінгу і доставки дрібної кореспонденції – листів, рахунків, рекламної продукції). При цьому у деяких компаній цей вид доставки є основним, як наприклад у «Міст Експреса» (80%) і «Євроекспреса» (75%) та ряду середніх і малих компаній, в той час як у «Нової Пошти» та «Ін-Тайм» основним видом доставки є доставка «до складу», при цьому в основному це є відділення, зорієнтовані на роздрібного клієнта та обслуговування вантажів до 30 кг.

Ринок послуг поштового зв`язку динамічно розвивається, при цьому можна говорити вже про тенденційний, а не сезонний характер даного явища. Це підтверджується статистичними даними за 2010р. та 2011р. При цьому темпи росту даної галузі є як мінімум у два рази вищі, ніж темпи росту ВВП в країні. Така тенденція буде зберігатись і на наступні 2013-2014рр. Динаміка доходів поштової логістики на 2012р. за нашими прогнозами буде на рівні 35%. При цьому статистичні дані показали стійке зростання доходів від послуг зв`язку саме в корпоративному сегменті, тому подальший успіх буде залежати від налагодження тіснішої співпраці з новими клієнтами та нарощення обсягів за рахунок нарощення їх оборотів, в пошуку нових перспективних клієнтів (як в Україні, так і за кордоном), наданні нових, часом ексклюзивних послуг на ринку.

* При використання інформації, опублікованої на сайті, посилання на ТОВ «Айтіко» є обов`язковим.

Контактна особа:
      Олеся Вовк
     
[email protected]
      
097 827 57 87

 

 

Коментувати
Facebook ::

ТОВ "Айтіко"

Контактна особа: Олеся Вовк
Телефон: 032 235 5763
E-mail: [email protected]
Сайт:

До компанії