Овідіопольський районний суд Одеської області визнав злочинцем розповсюджувача контрафактних товарів з незаконним використанням торговельних марок компаній «adidas» та «NIKE», який реалізовував цю продукцію на території відомого одеського оптового «Промринку 7-ий кілометр». Апеляційний суд Одеської області залишив вирок суду першої інстанції без змін, чим підтвердив правильність прийнятого рішення.
Наприкінці травня 2011 року за незаконне використання торговельних марок компаній «adidas» та «NIKE» (шляхом зберігання з метою пропонування для продажу, пропонування до продажу, продажу фальсифікованої продукції – 360 одиниць спортивних товарів, в результаті чого споживачі були введені в оману щодо якості та виробників цієї продукції, а компанії зазнали значних збитків) Овідіопольський районний суд Одеської області визнав винним у вчиненні злочину, передбаченого частинами 1,2 статті 229 Кримінального кодексу України, реалізатора контрафактного товару гр. Рудника В.І. та засудив його на три роки ув’язнення з конфіскацією та знищенням контрафактної продукції. Враховуючи, що гр. Рудник В.І. повністю визнав свою вину, розкаявся та має на утриманні малолітню дитину, суд визнав можливим виправлення покарання для нього без ізоляції від суспільства на випробувальний термін два роки, однак зобов’язав гр. Рудника В.І. відшкодувати компаніям-правовласникам завдані збитки у розмірі біля п’ятдесяти тисяч грн. Апеляційний суд Одеської області підтримав своїх колег і залишив вирок щодо гр. Рудника В.І. без змін. Важливо, що у цьому випадку злочинцем було визнано не виробника контрафактного товару (який переважно знаходиться за межами нашої країни), а розповсюджувача підробок.Загальновідомо, що торговельні марки слугують своєрідним найменуванням товарів на ринку, засобом їх реклами і збуту. Однак у випадках їх доброї відомості торговельні марки вже самі стають товаром, бо підвищують конкурентоспроможність продукції, на яку нанесені, та впливають на формування її ціни на ринку. Таким чином, торговельна марка сама стає товаром-брендом. Але для того, щоб конкретна торговельна марка стала таким брендом, її правовласник повинен витратити значні кошти на створення і просування на ринку торговельної марки свого високоякісного товару. З точки зору бізнесу кошти, що витрачаються правовласником є витратою, яка компенсується при подальшій реалізації цього товару. Але, як тільки торговельна марка стає товаром-брендом, то зразу знаходиться багато охочих незаконно, так би мовити «на халявку», скористатись конкурентними перевагами, які надає використання такої торговельної марки на продукції, що виробляється та розповсюджується. Не дивно, що правовласники брендових торговельних марок хочуть самі скористатися перевагами, яких вони досягли при створенні репутації товару, котрий володіє високою якістю, і не тільки відшкодувати витрати на створення та просування бренду, але й отримати законний прибуток. Ось чому всесвітньо відомі компанії виробники брендових товарів, в тому числі компанії «adidas» та «NIKE», прикладають максимум зусиль для відстоювання своїх прав інтелектуальної власності по усьому світі. У нашій країні зазначені компанії захищають свої права в судовому порядку через своїх представників — бренд «NIKE» захищає патентно-правова фірма «Пахаренко і партнери», якій надано право на представлення юридичних інтересів компанії «NIKE» на території України, бренд «adidas» по ряду відкритих кримінальних справ, включаючи вище зазначену, також захищає патентно-правова фірма «Пахаренко і партнери».
Хотілось би ще на один важливий факт у кримінальній справі стосовно гр. Рудника В.І. звернути увагу. Співробітниками МВС України в Одеській області було проведено санкціоновану оперативну закупку текстильних виробів, які містять торговельні марки, виключні права інтелектуальної власності на які належать компаніям «adidas» та «NIKE», на початку червня 2010 року. Однак для гр. Рудника В.І. не було новиною, що він реалізує контрафактну продукцію, бо ще в лютому минулого року представник компаній «adidas» та «NIKE» вручив йому письмовий попереджувальний лист про необхідність припинення незаконного використання торговельних марок, права на які належать цим компаніям, але на який злочинець, на його горе, не звернув належної уваги. За що і поплатився сповна.
Ця справа одна із багатьох успішних справ на шляху боротьби із підробками торговельних марок всесвітньо відомих брендів на території України, які вела патентно-правова фірма «Пахаренко і партнери».
Детальнішу інформацію щодо цієї справи ви можете отримати безпосередньо у партнера патентно-правової фірми «Пахаренко і партнери» Олександра Пахаренко за телефоном +380 44 451 83 40.