Група експертів провідної міжнародної консалтингової компанії завершила оцінку реалізації програми стратегічного розвитку Укртелекому, прийнятої в 2014 році
Експерти, враховуючи вплив низки макроекономічних та геополітичних факторів, підтвердили успішне досягнення цільових показників на кінець 2017 року: за виручкою – на 104%, рівнем EBITDA – на 167%, кількістю абонентів – на 91%.
Придбавши Укртелеком наприкінці 2013 року, СКМ, як новий мажоритарний акціонер, запросив провідну міжнародну консалтингову компанію розробити п'ятирічну програму стратегічного розвитку національного телекомоператора. Для команди топ-менеджерів, що прийшли в Укртелеком наприкінці 2013 - початку 2014 року, ця програма була моделлю трансформації компанії. У лютому 2018 року Наглядова Рада Укртелекому доручила міжнародним експертам провести незалежну оцінку стратегічного розвитку компанії, порівнявши досягнуті результати з цільовими показниками програми.
Необхідність оцінки обумовлена значним суспільним резонансом, викликаним судовими процесами про розірвання приватизаційного договору за ініціативою Фонду Державного майна України, а також – суперечкою між СКМ та попередніми власниками компанії. У ЗМІ публікуються суб'єктивні думки різних народних депутатів, державних службовців і експертів про фінансові, операційні результати діяльності компанії та стану її активів. Оцінка, проведена незалежними експертами, в свою чергу, об'єктивно демонструє розвиток Укртелекому як національного телекомоператора.
Оцінка реалізації стратегії розвитку Укртелекому проводилася з урахуванням впливу істотних зовнішніх факторів, з якими він зіткнувся протягом цих років. Зокрема, були враховані: припинення діяльності на тимчасово окупованих територіях; обмеження, пов'язані з післяприватизаційними зобов'язаннями та судовими процесами; заборгованість перед компанією державних і місцевих бюджетів; масові зловмисні пошкодження інфраструктури; регуляторні обмеження у фіксованому зв'язку; вплив макроекономічних факторів та динаміка ринку в цілому.
Експерти підтвердили, що Укртелеком протягом 2014-2017 років успішно реалізовував стратегію розвитку компанії, перевершивши очікування за фінансовими результатами, стабільно демонструючи високу маржинальність та прибутковість бізнесу, забезпечивши при цьому здоровий рівень кредитних зобов'язань.
В Укртелекомі відповідно до стратегії розвитку успішно проводиться трансформація операційної діяльності, впроваджено сучасні методи оцінки роботи персоналу і системи мотивації. Реалізуються нові програми розвитку для працівників різного рівня та стажерів.
У сегменті масових послуг було запропоновано нові продукти, зокрема, інтерактивне TV, суттєво розширено географію надання доступу до інтернету, запропоновані нові для компанії технології широкосмугового доступу – VDSL і FTTH GPON. У бізнес-сегменті збільшено долю ринку, створено успішну комерційну організацію, виведено на ринок нові IP та IT-послуги. В обох напрямках суттєво зростає доля підключення нових клієнтів оптичними каналами.
Інвестиційний план модернізації мережі та ІТ-інфраструктури компанії реалізовано значною мірою, хоча і не в повному обсязі через негативний вплив згаданих раніше зовнішніх факторів.
Додатковим джерелом інвестицій в оновлення телекомінфраструктури стали кошти від публічного продажу на конкурсній основі застарілих елементів мережі, що вивільнялися у результаті модернізації, і здачі в оренду надмірної нерухомості. Це позитивно вплинуло на розвиток компанії та виконання рекомендацій за програмою розвитку.
«Досягнутий протягом 2014-2017 років рівень трансформації Укртелекому приносить очікувані бізнес-результати. За підсумками 2017 року видно, що компанія нарощує долю доходів від нових послуг, забезпечує значний обсяг інвестицій в інфраструктуру – 1 млрд грн, демонструє високий рівень EBITDA margin – 28%, – зазначив Юрій Курмаз, директор Укртелекому. – Незважаючи на те, що низка негативних зовнішніх факторів обмежила інвестиції в розвиток, проведена оцінка підтвердила, що ми рухаємося в напрямку, який визначено довгостроковою стратегією розвитку. Укртелеком розвивається як національний телекомоператор – лідер галузі».