Карпатська програма корпоративної відповідальності бізнесу перед громадами та її кращі практики будуть поширенні зі Словаччини в Україну 12 березня 2009 р відбулася презентація та обговорення транскордонного проекту з поширення досвіду, здобутого Карпатською фундацією під час реалізації в минулому році проекту «Таким чином все відбувається» на території 4-х країн Карпатського євро регіону: Словаччини, Угорщини, Польщі та Румунії. Зустріч модерував відомий експерт з розвитку корпоративної філантропії в пострадянських громадах Рогалін Яків*, який очолює Донецький міський благодійний фонд «Доброта». Цей фонд за оцінкою вітчизняних та іноземних спеціалістів має стійко-успішні результати** протягом більш ніж 10 років в залученні місцевих бізнес-корпорацій та інших об’єднань до благодійності та соціально відповідальної поведінки. Під час цієї події відбулася зустріч зацікавлених потенційних партнерів-стейкхолдерів Карпатської фундації в Україні. Представники бізнесу, НДО, ЗМІ мали нагоду так би мовити «з перших рук» з’ясувати – що, коли, як і навіщо все це робила Карпатська фундація (Словаччина). Директор цього фонду та водночас керівник проекту Лаура Діттел зробила змістовну презентацію «Корпоративна соціальна відповідальність (CSR) в Карпатському регіоні: ідеї, приклади та кращі практики» за результатами впровадження CSR у 2007р. Вона відповіла на питання щодо важливості та труднощів в реалізації проекту, його розвитку в майбутньому. В своїй презентації Я.Ф.Рогалін зробив досить повний огляд з історії та сучасності концепту CSR у світі та на українських теренах. Найбільший інтерес викликали прийоми та методи залучення вітчизняних корпорацій до філантропії. Загалом презентація проходила в інтерактивному форматі і всі присутні мали можливість отримати відповідь на найприскіпливіші питання щодо просування корпоративної благодійності та соціальної відповідальності «тут і зараз». Відбулася дискусія, в якій знайшла підтримку думка, що неможливо виключити поняття та практику філантропії з загального концепту культивування соціальної відповідальності. Узагальнюючи картину, можна відмітити, що в Україні з просування з CSR останні роки зроблено чимало: ? проведено кілька цікавих досліджень щодо сприяння соціумом в цілому та окремими стейкхолдерами громад (бізнес-структурами, професійними спілками, навчальними закладами, НДО, місцевою владою та самоврядуванням, ЗМІ та релігійними конфесіями) концепту CSR; ? з’явилися низка інституцій (Глобальний Договір ООН, Форум соціально-відповідального бізнесу, Центр з розвитку CSR, Інститут з корпоративного громадянства, Національний «дзеркальний» комітет з просування стандарту ISO 26000 та ін.), що цілеспрямовано займаються цим напрямком; ? багато впливових міжнародних та вітчизняних громадських структур (ООН, Агенція з міжнародного розвитку США, Фонд Східна Україна, PR-Ліга України, Український Форум Благодійників та ін.), бізнес-корпорацій («СКМ», «ІСД», «Ернст енд Янг» та ін.) підтримує цей рух;. ? відбулося чимало конференцій, круглих столів, симпозіумів міжнародного, національного та регіонального рівня з CSR; ? національні та регіональні ЗМІ все більше долучаються до висвітлення проблематики CSR, а декілька з них стали постійними партнерами (газета «Дело», журнал «Експерт», Інтернет портал CSR JOURNAL та ін). Діють спеціальні проекти по стимулюванню цього процессу; ? накопичилось достатня кількість (кілька сотень!) успішних кейсів з досвіду CSR на національному та регіональному рівні. Більш ніж 20 крупних корпорацій видали варіфіковані соціальні звіти. Перелік, звісно, неповний, але його досить, щоб зробити висновок, що, як казали древні «почато майже все, але не закінчено майже нічого». В результаті проведеного заходу було визнано, що CSR є цілком своєчасною (навіть під час кризи!) та перспективною потребою (саме під час кризи!) для розвитку громадянського суспільства та боротьби з бідністю в українських громадах. Було вирішено: 1. Розробити засади для проведення дослідження про стан корпоративної відповідальності в середовищі малого та середнього бізнесу, що працює в регіонах діяльності Карпатського фонду України. 2. Запропонувати відповідні форми для діалогу з проблематики взаємної соціальної відповідальності між підприємцями, органами місцевого самоврядування, навчальними закладами та ЗМІ. 3. Провести низку відповідних дій (навчання, дискусій, пілотних акцій сучасних форм корпоративної благодійності та ін.), що поширять кращі практики в вітчизняних умовах. Захід був добре організований Карпатською фундацією (Україна), директор якого Руслан Жиленко в заключному слові оголосив, що наступні публічні заходи по проекту відбудуться наприкінці квітня, коло залучених буде розширено. * Рогалін Яків здобув знання з корпоративної філантропії та соціальної відповідальності під час участі у численних семінарах, тренінгах, конференціях та стажуваннях у 14 країнах світу. Навички та досвід з дослідження та просування цього концепту отримав під час роботи у відповідних проектах в якості віце-президента PR-Ліги, члена Міжнародної Асоціації організацій, що практикують соціальне підприємництво, Координаційної ради Форуму соціально-відповідального бізнесу, Правління Українського Форуму Благодійників, Робочих групах Глобального Договору ООН в Україні, Асистента Губернатора ротарійських клубів України, Польщі та Білорусі, Комітету з розвитку малого та середнього бізнесу Донецькій Торгово-Промислової палати та ін. Має особисті нагороди: Орден ім.. Дмитра Солунського від Православної Церкви за благодійну діяльність, звання «Кращий фандрейзер світу» (2002р, Конгрес в Амстердамі), Лідер рейтингу найвпливовіших донеччан в Україні в номінації «Громадянське суспільство» (2007р) та багато ін. ?? ДМБФ «Доброта» залучив до сучасних форм філантропії більш ніж 5 тис. корпорацій м. Донецька . Останні роки фонд щодня отримує на благодійні проекти 7-8 матеріальних та нематеріальних пожертв від банків та комерційних структур, релігійних конфесій та ЗМІ, трудових колективів та ВНЗ, творчих, професійних та ін. громадських організацій. Протягом останніх 3 цієї фундації років співробітники фонду цілеспрямовано займаються популяризацією та просуванням свого досвіду шляхом соціальних інновацій (інтегровані комунікації соціального маркетингу, венчурна філантропія та соціальний франчайзинг). Фонд «Доброта» здобув низку нагород: «Благодійник року 2007» в номінації «Місцевий благодійний фонд», Переможець Всеукраїнського конкурсу «Громадське визнання в області соціальної педагогіки», Переможець міжнародного фестивалю «Золотий Скіф» в номінації «благодійництво» та ін.