Херсонське обласне відділення АМКУ:- рекомендувало ВАТ “Херсонгаз” припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Так, підприємство неправомірно встановило термін опломбування лічильників газу для населення не раніше, ніж через 10 днів після його встановлення. Тобто протягом цього часу споживачі продовжували сплачувати за газ за загальними нормами споживання, хоча за вимогами прилади обліку мають опломбовуватися одразу після введення в експлуатацію. На вимогу Відділення, підприємство має привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства.
Миколаївське обласне відділення АМКУ:
- порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку ВАТ ЕК „Миколаївобленерго”. Як з’ясувало Відділення, обленерго безпідставно припинило постачання електроенергії ВАТ „Миколаївмеблі” за відсутності у останнього альтернативних джерел. Наразі триває розслідування.
- порушило справу за ознаками недобросовісної конкуренції в діях ПП „Нібулон Грейн” м. Сімферополь. Як з’ясувало Відділення, це підприємство неправомірно використовувало фірмове найменування “Нібулон”, яке належить ТОВ СП „Нібулон” м. Миколаїв. Оскільки такі дії могли призвести до змішування з діяльністю іншого підприємства, яке має пріоритет на його використання, Відділення проводить розслідування.
- рекомендувало ВАТ «Миколаївська ТЕЦ» припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як встановило Відділення, підприємство неправомірно відмовляло видавати технічні умови мешканцям багатоповерхового будинку, які бажають від’єднатися від централізованої системи опалення. Тобто такими діями створювало споживачам перешкоди.
- рекомендувало ВАТ "Миколаївхліб" припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як встановило Відділення, підприємство безпідставно стягувало з підприємств м. Миколаїв різну плату за послугу доставки хліба при рівнозначних угодах. Зокрема, різниця у цінах за транспортування продукції складала 2–5%.
- рекомендувало ВДАІ УМВС області вжити заходи з метою запобігання порушенням конкуренційного законодавства на ринку підготовки документів для реєстрації та перереєстрації транспортних засобів. Так, ВДАІ розмістило ДНВП “Рікас” у своєму приміщенні, надавши йому переваги відносно конкурентів. На вимогу Відділення, ВДАІ має забезпечити усім учасникам рівноправний доступ на цей ринок.
Хмельницьке обласне відділення АМКУ:
- припинило зловживання монопольним становищем з боку Віньковецької районної державної лікарні ветеринарної медицини. Так, медзаклад неправомірно завищував нормогодини, необхідні для проведення ветеринарно-санітарної експертизи продукції рослинного та тваринного походження. Як приклад, вартість проведення однієї експертизи яловичини зросла на 1,1 грн. – з 4,9 грн. до 6 грн. На вимогу Відділення, підприємство привело вартість своїх послуг до економічно обґрунтованого рівня.
- оштрафувало ДП «Старокостянтинівський молочний завод» ЗАТ «Укрпродукт груп» та ПП КФ «Прометей» на 1,5 тис. грн. за подання інформації в неповному обсязі.
Закарпатське обласне відділення АМКУ:
- рекомендувало ДП “Солотвинський солерудник” припинити дії з ознаками зловживання монопольним становищем. Так, підприємство встановило економічно необґрунтовану плату за послуги із спуску-підйому хворих, які проходять курс лікування в підземному відділенні Української алергологічної лікарні, розміщеному в діючій шахті № 9. Зокрема, завищило вартість своїх послуг у 6 разів. На вимогу Відділення, підприємство має привести тарифи на свої послуги до економічно обґрунтованого рівня.
Луганське обласне відділення АМКУ:
- рекомендувало виконкому Кіровської міськради припинити дії з ознаками антиконкурентних. Так, виконком уклав з автоперевізниками договори, які містили неправомірні вимоги. Зокрема, зобов’язання щомісячного відрахування 50 грн. на окремий рахунок на облаштування та утримання автобусних зупинок, що суперечить Закону України “Про автомобільний транспорт”. Крім того, окремим пунктом передбачалася спонсорська допомога перевізника раз на рік. На вимогу Відділення, виконком має привести свої договори з автоперевізниками у відповідність до вимог чинного законодавства.
- порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку ВАТ “Укртелеком” в особі Станично-Луганського цеху електрозв’язку №10 та філії Біловодського цеху №3. Як з’ясувало Відділення, підприємства неправомірно перевищували терміни усунення пошкоджень на місцевих телефонних мережах. Зокрема, строки ремонтування цих мереж досягали навіть 65 днів, замість максимально встановленого терміну – 5 днів. Оскільки це обмежувало права споживачів на користування послугою телефонного зв’язку, Відділення проводить розслідування.
- рекомендувало ДП “Луганський облавтодор” припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як встановило Відділення, підприємство неправомірно визначало різні умови щодо строків виконання робіт та розмірів штрафних санкцій при укладенні з іншими підприємствами рівнозначних угод. Так, для одних встановлювався термін прийому проведених робіт – 3 дні та визначалися фінансові санкції за невиконання цього зобов’язання. У той же час договори з іншими підприємствами не містили такої умови. Це могло призвести до ущемлення інтересів споживачів.
- припинило дії з ознаками зловживання монопольним становищем з боку Білокуракінської центральної районної лікарні. Так, медзаклад встановлював економічно необґрунтовану плату за проведення медогляду для отримання дозволу на носіння зброї та послугу обов’язкового медогляду кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів. Це стало можливим через включення непотрібних аналізів до зазначених медоглядів. Крім того, лікарня неправомірно включала до вартості послуги з проведення профілактичних медоглядів працівників окремих професій витрати на утримання додаткового лікарського персоналу. Як наслідок, це призвело до завищення тарифу в середньому на 11%.
Львівське обласне відділення АМКУ:
- оштрафувало МКП „Золочівтеплоенерго” на 1050 грн. за зловживання монопольним становищем. Як встановило Відділення, КП не дотримувалося вимог Порядку формування тарифів при встановленні вартості послуг централізованого теплопостачання. Зокрема, не враховувалися втрати тепла в тепломережах, що могло призвести до затвердження економічно необґрунтованих тарифів. До того ж, підприємство не укладало з населенням договори, що суперечить Закону України „Про житлово-комунальні послуги” та постанові КМУ. А також –безпідставно застосовувало різні умови при укладенні з бюджетними організаціями рівнозначних угод. Так, договір з центральною районною лікарнею передбачав застосування до лікарні фінансових санкцій у розмірі 5-тикратної вартості спожитої без дозволу або понад встановлений ліміт теплоенергії. Проте в угодах з Інспекцією якості та формування ресурсів сільгосппродукції такий пункт був відсутній. Крім того, для лікарні визначався розмір відшкодування за пошкодження пломб – 25% вартості теплоенергії, спожитої за попередній розрахунковий період.
Одеське обласне відділення АМКУ:
- оштрафувало КП „Великемихайлівське районне БТІ”, КП „Миколаївське районне БТІ”, КП „Кілійське районне БТІ” та КП „Ізмаїльське міжміське БТІ” на 10 тис. грн. загалом за зловживання монопольним становищем. Як встановило Відділення, перше БТІ неправомірно завищило в 4 рази нормогодини за надання послуги підшивання інвентаризаційно-реєстраційних матеріалів. Друге – завищило нормогодини за приймання та реєстрацію замовлення в 3 рази, за пошук інформації в електронному реєстрі – у 2, за внесення змін у техпаспорт – у 1,5. А третє БТІ – завищило трудовитрати за прийом та реєстрацію замовлень, ознайомлення з документами, таксування виконаних робіт та за вихід на місце для виконання робіт. Останнє ж БТІ рахувало кількість нормогодин окремо для виконавця та вимірювача при виході на місце для проведення робіт, хоча законодавством не передбачена така диференціація трудовитрат. Це призвело до встановлення економічно необґрунтованої плати на послуги цих організацій.
- порушило справу проти ТОВ «Одеське об’єднання автобусних станцій» за ознаками зловживання монопольним становищем. Як з’ясувало Відділення, підприємство неправомірно стягувало з пасажирів маршрутного таксі № 68Т «м. Южне - м. Одеса» автостанційний збір у розмірі 0,50 грн., і видавало за нього окремий квиток. При цьому квитки реалізовувалися безпосередньо у маршрутці. Це суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки автостанційний збір стягується лише у випадку надання послуг автостанцій. До того ж, збір має входити до складу вартості квитка. Наразі триває розслідування.
www.amc.gov.ua
Прес-служба
АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
м. Київ-35, вул. Урицького, 45, кімн. 528
тел/факс: 251-62-91
[email protected]