12 квітня в прес-центрі «Українські новини» за ініціативи громадської організації «Спілка підприємств зовнішньої реклами» проведена прес-конференція для ЗМІ на тему: «Стан ринку зовнішньої реклами в м. Києві – очима влади».
На прес-конференції були присутні: начальник Головного управління з питань реклами С. Череп, перший заступник начальника Головного управління з питань реклами Ю. Фрейдінов, головний художник м. Києва В. Глєба, директор КП "Київреклама" Б. Максимець.
Голова Координаційної ради громадської організації “Спілка підприємств зовнішньої реклами” Свінтановська І.О. окреслила ряд проблем, які негативно позначаються на веденні рекламного бізнесу операторами зовнішньої реклами: з 2006 року не видаються дозволи на встановлення рекламних конструкцій, рішення про подовження терміну дії дозволів приймаються поквартально, досі не прийнято Порядок розміщення зовнішньої реклами в м. Києві.
У зв'язку з цим організована прес-конференція для мас-медіа, на яку запрошено представників структурних підрозділів органів виконавчої влади для оцінки ситуації на ринку та заходів, спрямованих на усунення проблем на столичному ринку зовнішньої реклами.
Начальник Головного управління з питань реклами Череп С.В. відмітив, що ця зустріч із журналістами дійсно актуальна та розповів про перші кроки Управління та організаційні труднощі, що їх супроводжують.
На його погляд на сьогодні головна проблема - прийняття правил, регламентуючих надання дозволів на розміщення рекламних засобів, яким створюється протидія з боку осіб не зацікавлених в будь-яких змінах та створенні відкритого, зрозумілого механізму.
Череп С. В. розповів про розмежування повноважень та відповідальності між Робочим органом і Комісією з питань реклами, яку запропоновано сворити відповідно до нового Порядку. А також повідомив, що враховано зауваження та внесено в проект доповнення щодо складу Комісії, куди можуть входити як державні структури, так і громадські організації, але у відповідності до Закону України «Про місцеві державні адміністраії» склад такої комісії формується міським головою окремим розпорядженням. Тому для включеня до складу комісії необхідно письмово звертатись до міськдержадміністрації. Також він зазначив, що, на жаль, незважаючи на всі враховані управлінням пропозиції, Представництво Держкомпідприємництва України в м.Києві не погоджує проект, вносячи вже втретє додаткові зауваження.
Заступник начальника Головного управління Фрейдінов Ю.А. додав, що, очевидно, деякі оператори зовнішньої реклами не хочуть змін на цьому ринку. Як показали перевірки, значна кількість компаній порушують як правила розміщення реклами, так і строки проплат. Є компанії, у яких мільйонні заборгованості перед бюджетом м. Києва. Але у нової влади єдина мета – розміщення зовнішньої реклами лише на законних підставах та своєчасна сплата коштів до міського бюджету за право користування місцями територіальної громади міста для розміщення реклами.
“Я думаю, найближчим часом законним шляхом він (Порядок) все ж буте підписаний і затверджений, тоді почнеться цивілізований процес розвитку зовнішньої реклами в нашому місті” - додав Фредінов Ю.А.
Директор КП «Київреклама» Максимець Б.М. зупинився на основних питаннях, якими займається Київреклама: перше – це інвентаризація безпосередньо встановлених рекламних засобів та документів, що дають право на їх встановлення. Адже, згідно рішення сесії Київради КП “Київреклама” зобов'язана передати Головному управлінню, як робочому органу, базу даних на паперових та електронних носіях. Друге питання – це контроль і облік рекламних засобів. Ці функції залишились в компетенції КП “Київреклама”. Так, за три місяці виявлено 435 самовільно встановлених конструкцій, насамперед в Оболонському, Печерському та Шевченківському районах.
І, звичайно ж, одне з пріоритетних завдань - забезпечення роботи системи надання послуг за принципом «Єдиного вікна», що повинно зекономити час рекламорозповсюджувачам.
Глєба В.Ю. відповів на поставлені питання щодо термінів погодження дозвільної документації в Головкиївархітектурі та щодо правомірності погоджень за умов, як зазначється на документах, - “до розробки проекту” і “для подальшого проектування”.
Та форма погодження, яка існувала за часів колишньої влади, повинна бути докорінно змінена, але цього не бажають ті, хто звик працювати по-старому, ті, хто стоїть за дозволами, що закінчилися у 2003 році, і не бажають замінювати щити застарілого зразка на сучасні європейські конструкції. Розмови про сучасний дизайн – це тільки розмови. Рекламні конструкції на вулицях міста свідчать про протилежне. Неодноразово Головкиївархітектура зверталась письмово до органів влади, що видача дозволів повинна здійснюватися на підставі проекту, але їх ніхто не розробляв. Тому в 2005 році, згідно з Положенням і повноваженнями Головкиївархітектури, було організовано розробку проектів, концепцію, схему розміщення, і на сьогодні є понад 60 комплексних проектів розміщення рекламних засобів. Але вимоги проектів донедавна просто ігнорувались. Головкиївархітектурою направлено більше 10 листів з викладеними вимогами і порушеннями. Повноваження Головного управління з питань містобудування та архітектури - погодити Типовий альбом конструкцій, зовнішній вигляд цих конструкцій і приблизні адресні програми розміщення рекламоносіїв. Але такий порядок також викликає незадоволення і супротив з боку деяких рекламних агентств. Проте самовільно встановлені конструкції, не у відповідності з документами – таке підприємництво влада не буде підтримувати.
Також Глєба В.Ю. звернув увагу, що як при підготовці проекту Порядку розміщення зовнішньої реклами, так і безпосередньо під час розгляду заявок на видачу дозволів необхідно враховувати затверджені рішенням сесії Київради Правила забудови м. Києва. В розділі 13.3. Правил “Зовнішня реклама” передбачені загальні вимоги до її розміщення та зазначено, що особливості реклами, регламент, термін надання відповідної документації, а також форма цієї документації визначаються Київською міською державною адміністрацією і рішеннями Київради.
“Тут чітко прописано, що дозвіл на розміщення рекламного засобу видається відповідно до проектної документації, розробленої згідно з АПЗ, наданому в установленому порядку, або - паспорту розміщення рекламного засобу. Але декілька років минуле керівництво ГО “Київреклами” ігнорувало законодавчі акти Київради.
Розроблено нову форму дозволу та Порядок розміщення зовнішньої реклами, узгоджені з нормативними документами Кабінету Міністрів України та рішеннями Київради. І почалося блокування затвердження цього Порядку, тому що комусь щось не подобається. Прозорість, демократість і відкритість в даному випадку дійшли вже до абсурду.
Коли всі зрозуміють, що не буде самовільних конструкцій, їм не дадуть стати самовільними, тоді з'явиться надія на наведення порядку в сфері зовнішньої реклами. Якби оператор намагався діяти згідно чинного законодавства і працював в тих межах, які йому визначають, то не було б проблем.
Якби не було цих змін: ліквідації, реорганізації, звичайно було б простіше, але факт - є факт. У нового робочого органу немає приміщення й існує ще безліч штучно створених проблем. Але варто об'єднатися і не ставити перепони одне одному.” Наостанок Глєба В.Ю. закликав всіх учасників рекламного бізнесу підтримати пропозицію і погодити новий Порядок, не чинити перешкод, тому що втрачається час і втрачаються можливості.
“Тому знайти цей компроміс між можливим, доцільним, красивим, законним і економічно вигідним – це і є наше завдання”.
На всі, без виключення, поставлені питання були отримані відповіді. У тому числі на запитання журналістів відносно заяви Асоціації зовнішньої реклами України щодо перерозподілу ринку зовнішньої реклами на користь компанії “Екосвіт”, яку раніше очолював перший заступник Головного управління Фрейдінов Ю.А., на що останній відповів, що це провокація, яка вже давно уперто подається в ЗМІ. “Те, що я свого часу очолював комерційну структуру, яка займалася рекламою, не говорить про те, що цій компанії надаються якісь переваги на фоні інших. Наша позиція однозначна – всі на цьому ринку повинні бути в абсолютно рівних умовах. І ми хочемо виключити те, що було раніше, коли деяким компаніям надавалися переваги.»
Стосовно інформації, яка постійно подається в ЗМІ, щодо видачі у цьому році деяким компаніям дозволів на розміщення рекламних засобів Фрейдінов Ю.А. повідомив, що з 2006 року не було видано жодного дозволу, тому всі конструкції, що тепер з'являються – незаконні, а тому по всіх виявлених фактах складені протоколи і приписи, направлено листи в міську прокуратуру та до управління з питань захисту прав споживачів, подано заявки на демонтаж.
На запитання, чому до прийняття нового порядку розміщення зовнішньої реклами не застосовується розпорядження КМДА № 2159 Максимець Б.М. зачитав витяг з рішення сесії Київради від 28.09.2006 р. № 7/64 “Про створення Головного управління з питань реклами виконавчогог органу Київради (Київської міської державної адміністрації)”), згідно з яким розпорядження № 2159 до затвердження Порядку розміщення рекламних засобів застосовується в тій частині, що не суперечить цьому рішенню.
І наостанок Череп С.В. звернувася до журналістів з проханням бути об'єктивними, не спиратися на неперевірені, надумані факти, а краще звертатись за коментарями до Головного управління.