Група рівненських чиновників відвідала днями польське місто-партнер Люблін, де взяли участь у навчальному семінарі «Система управління якістю». На ньому представників виконавчих органів Рівненської міської ради ознайомили із загальними вимогами міжнародного стандарту ISO 9001 та практиками його застосування в огранах місцевого самоврядування та, зокрема, муніципалітеті Любліна.
Метою даного стандарту, що до-речі відомий в Україні як ДСТУ ISO 9001:2009, є налагодження роботи в установі таким чином, щоб товари та послуги, які виготовляються, були максимально якісніми, а процес їх виготовлення – максимально ефективним. У випадку міської ради та її виконавчих органів йдеться про забезпечення якісних адміністративних послуг для мешканців міста.
Мабуть саме тому особливе пожвавлення та інтерес викликало обговорення принципу «Орієнтація на клієнта», що є однією з головних вимог стандарту. Серед іншого, рівнянам презентували роботу Бюро обслуговування мешканців Любліна – установи, де кожен житель може вирішити будь-яке питання, яке є в компетенції міської влади: від оформлення субсидії, реєстрації місця проживання до отримання пастортів та дозволів на будівництво. Електронна черга, можливість записатись на прийом через інтернет сторінку муніципалітету, не більше 2-ох хвилин очікування, дитячий куточок, місце для годування дитини – усе це є демонстрацією уваги чиновників до кожного відвідувача. Цікаво, що отримати консультацію в Бюро можна в тому числі й українською мовою. Загалом 4 таких Бюро обслуговує майже 1000 відвідувачів щоденно.
Одним із важливих факторів, що сприяв збільшенню ефективності діяльності муніципалітету Любліна загалом та кожного чиновника зокрема, стало також запровадження електронного документообігу, що дозволило суттєво скоротити час розгляду та підготовки документів, покращити дисципліну, розподіл роботи між працівниками, вдосконалити планування та звітність.
Також йшлося на семінарі і про особливості прийому на роботу та підвищення кваліфікації працівників муніципалітету, і про проведення внутрішніх аудитів, і про співпрацю з постачальниками. І якщо застосування електронного документообігу в Рівненській міськраді та виконавчих органах – це питання часу, то деякі інші практики будуть реалізовані уже найближчим часом – запевнили чиновники.
Навчальний семінар відбувся в рамках проекту «Співпраця муніципалітетів Рівного та Любліна як один з елементів розвитку прикордонної території», що реалізується виконавчим комітетом Рівненської міської ради та адміністрацією міста Люблін за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Контакт: Аліна Шпак, керівник проекту, +38-097-970-99-47
Даний документ виготовлений за фінансової підтримки Європейського Союзу, в рамках програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2007-2013. Виключно Виконавчий комітет Рівненської міської ради несе відповідальність за документ; його зміст не є відображенням позиції Європейського Союзу.