Категорії




Графік

2024

0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 1 0

2023

1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 1 1 0 0 1 0 2

2022

0 2 11 1 0 3 1 0 0 0 0 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

2021

2 7 4 6 1 6 8 2 9 2 9 4 2 1 0 7 1 1 4 0 0 2 8 1 10 0 1 8 2 0 1 0 0 0 6 1 0 3 5 6 10 4 2 2 1 1 0 1 1 0 0 4

2020

0 1 10 0 1 12 0 1 11 5 27 23 3 4 8 2 2 2 1 2 9 14 7 9 16 3 8 10 3 3 6 4 3 2 16 14 9 7 7 14 8 5 7 9 13 9 9 13 16 2 11 11

2019

9 11 6 16 15 12 14 19 15 11 12 12 13 11 14 12 5 6 18 18 20 15 11 12 12 8 7 19 10 14 4 4 1 6 0 2 13 11 6 0 18 15 18 0 1 3 0 12 1 0 0 0

2018

17 19 24 20 29 17 22 27 17 22 27 29 12 10 15 15 7 9 10 14 22 20 18 20 12 21 16 26 14 13 21 9 11 6 18 12 1 2 18 12 13 21 16 14 23 24 18 21 16 20 9 6

2017

5 20 59 115 97 94 89 82 121 86 142 146 139 148 124 101 91 65 76 127 130 115 93 64 67 24 18 22 25 22 23 20 26 11 16 7 16 29 15 20 21 22 32 16 32 32 30 23 34 37 19 21 6

2016

11 96 160 214 158 200 159 107 147 99 169 5 133 124 167 143 143 52 84 171 153 191 120 1 6 26 157 167 133 122 3 138 81 17 102 54 1 130 115 126 94 107 107 101 124 175 130 121 151 147 135 83

2015

20 67 121 127 108 109 10 40 151 126 227 198 214 187 154 157 152 123 171 112 190 225 170 185 197 190 118 173 178 170 157 179 71 121 195 167 143 142 184 158 162 180 85 103 135 231 215 168 180 176 176 95

2014

82 189 126 242 238 215 224 234 212 184 252 231 192 290 231 231 162 139 127 236 220 241 179 214 209 183 169 232 191 168 160 176 209 153 194 202 196 247 179 235 271 42 98 136 115 219 98 149 199 220 175 59

2013

174 202 234 228 259 233 236 267 226 285 288 284 179 324 298 317 158 85 153 313 164 157 104 246 199 294 275 192 222 218 222 247 258 224 240 255 292 261 295 154 240 254 259 195 293 249 291 266 278 272 231 48

2012

31 179 257 317 335 321 342 284 280 163 2 63 292 100 216 101 282 159 5 265 188 247 254 273 64 219 303 157 286 338 255 322 302 252 217 259 298 335 113 273 382 343 378 290 294 405 319 336 355 335 314 257 33

2011

1 74 36 91 16 317 48 265 18 78 248 47 23 10 16 271 170 92 140 145 272 200 203 129 150 177 240 224 210 225 140 153 188 163 217 277 196 235 297 264 232 3 168 343 203 257 321 231 282 345 246 150

2010

21 58 63 142 157 72 198 7 127 77 61 258 215 149 0 152 28 47 45 153 62 135 229 214 227 232 209 212 236 217 189 165 207 168 250 289 263 281 228 277 286 271 281 248 288 186 265 184 89 169 303 1

2009

23 83 94 147 136 200 210 224 207 177 222 217 193 237 225 184 162 96 177 206 251 217 151 200 204 178 215 119 12 121 160 192 189 165 204 152 188 198 174 206 199 134 148 137 104 23 143 160 90 197 75 72

2008

4 31 23 86 70 110 143 89 81 74 90 122 102 118 139 129 31 71 119 127 142 126 128 93 122 102 129 101 84 110 90 110 111 120 160 154 159 159 158 119 178 151 148 107 133 125 149 141 144 139 88 34

2007

1 1 30 69 62 68 51 53 28 110 129 159 131 119 109 150 37 81 143 98 109 130 161 164 104 117 142 82 82 132 107 141 118 94 90 76 110 102 98 106 98 121 113 94 108 100 71 108 129 96 1

[276] Открытое письмо Президенту Украины участников фондового рынка

21.09.2012 | Фінанси і банки, Політика, Держава і влада, Україна

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ
Шановний пане Президенте!
Дозвольте засвідчити Вам свою повагу та звернутися з наступним.

Учасники фондового ринку України та інвестори просять Вас звернути увагу на загрозливу ситуацію, яка може скластися в зв’язку із вступом у дію Закону України "Про депозитарну систему України" (реєстраційний №9428 від 08.11.2011р.) (далі – Закон).

Фондовий ринок є одним із ключових сегментів ефективної фінансової системи будь-якої країни. З огляду на важливу роль фондового ринку у залученні інвестицій в економіку країни, останнім часом державними органами, професійними учасниками та громадськими організаціями було ініційовано багато корисних та необхідних законодавчих ініціатив для приведення ринку у відповідність до найкращих світових стандартів ефективності та надійності.

Так, минулого року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) була створена спеціальна робоча група, до якої увійшли представники таких організацій як: World Bank, USAID, НБУ, НКЦПФР, НДУ, ВДЦП, професійні учасники фондового ринку. Результатом роботи групи стала розробка проекту Закону "Про систему депозитарного обліку цінних паперів", що передбачав створення Центрального депозитарію та виділення клірингу в новий вид професійної діяльності. Цей важливий законопроект був позитивно оцінений усіма учасниками фондового ринку.

Проект Закону в редакції, розробленій робочою групою, був прийнятий у першому читанні Верховною Радою 22 грудня 2011 року (реєстраційний №9428).Однак, під час підготовки проекту Закону до другого читання редакція проекту зазнала кардинальних змін в частині, що стосується клірингової діяльності. Так, проектом Закону до структури фондового ринку вводиться такий новий елемент, як Розрахунковий центр (РЦ). Капітал цієї організації повинен становити 100 мільйонів гривень, а не менше ніж 75% повинно належати Національному банку України. РЦ здійснюватиме свою діяльність на основі обмеженої банківської ліцензії та ліцензії НКЦПФР на кліринг. Національний банк надає РЦ статус учасника системи електронних платежів НБУ, а всі інші учасники фондового ринку, включаючи клірингові організації, зобов’язані відкривати рахунки в РЦ з метою зберігання на них грошових коштів для проведення розрахунків за укладеними угодами та в якості гарантії їх виконання. На відміну від попередньої редакції проекту Закону, розробленої робочою групою, РЦ монополізує ряд послуг на фондовому ринку, а саме:

  • грошові розрахунки за угодами, укладеними на біржі і позабіржовому ринку за принципом "поставка проти платежу";
  • клірингову діяльність (задекларована можливість створення інших клірингових установ нівелюється низкою інших норм цього ж Закону);
  • кліринг державних та муніципальних цінних паперів;
  • здійснення виплат доходів (дивідендів, НКД) за всіма цінними паперами;
  • здійснення виплат у випадку погашення цінних паперів.

Просимо Вас звернути увагу на неприпустимість такого підходу до створення інфраструктури фондового ринку країни, що нанесе значну шкоду українському фондовому ринку та суттєво погіршить інвестиційний клімат України, оскільки:

  • Будуть витрачені чималі кошти Національного банку України на створення РЦ, який за своєю суттю буде спеціалізованим комерційним банком;
  • Витрати на утримання РЦ, який є зайвим елементом в інфраструктурі ринку, будуть покладені на кінцевих користувачів послуг - інвесторів та знизять ефективність їх операцій;
  • Монополія РЦ на проведення грошових розрахунків унеможливить конкуренцію між кліринговими організаціями, що суттєво знизить якість клірингових послуг та як наслідок загальну ефективність організованого ринку цінних паперів та інших фінансових інструментів;
  • Існування установи-монополіста створює підґрунтя для бюрократії та корупції;
  • Здійснення клірингової діяльності РЦ призведе до концентрації у цієї установи кредитних та ринкових ризиків, неприпустимих для організації, яка відповідає за облік грошових коштів всього організованого ринку та частини позабіржового ринку;
  • Погіршення якості розрахункової інфраструктури стане додатковим поштовхом для втечі українських емітентів та інвесторів з вітчизняного фондового ринку;
  • Створення РЦ у вигляді, що передбачений цим Законом та покладення на нього відповідних функцій суперечить світовому досвіду розбудови розрахунково-клірингових систем та "Принципам Інфраструктури Фінансових Ринків", що затверджені Міжнародною Організацією Комісій по Цінних Паперах та Банку Міжнародних Розрахунків. Підтвердження цього наводимо у Додатку 1.

Необхідно відмітити, що Закон також містить дуже багато помилок та норм, які негативно вплинуть на розвиток інфраструктури фінансового ринку, а саме:

  • Згідно до Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки, затвердженої Указом Президента України основною метою прийняття Закону є створення єдиної системи депозитарного обліку цінних паперів та передання функції з депозитарного обслуговування обігу державних цінних паперів від НБУ до Центрального депозитарію. Але цей Закон не вирішує поставлені питання, а навпаки передбачає передання функції з депозитарного обслуговування облігацій місцевих позик до НБУ;
  • Законом передбачено, що через 6 місяців з дня набрання ним чинності, всі цінні папери, глобальні сертифікати яких не передані в НДУ, повинні бути заблоковані на рахунках власників у зберігачів, що порушує конституційні права громадян на право вільного розпорядження своєю власністю;
  • Законом визначено, що "особливості ведення НБУ депозитарної і клірингової діяльності щодо державних ЦП та облігацій муніципальних позик визначається НКЦПФР при узгодженні з НБУ", що суперечить 92 статті Конституції України, в якій передбачено, що порядок випуску і обігу державних ЦП визначається виключно законом;
  • За винятком декількох статей Закон набирає чинності через рік після його офіційної публікації. При цьому, чинний Закон "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного документообігу" втрачає силу через 6 місяців після вступу в силу нового Закону. А це означає, що протягом півроку на ринку діятимуть два Закони, що регламентують відносини в одній сфері господарювання та суперечать один одному;
  • Законом вносяться зміни в Закон про платіжні системи в частині відстеження та контролю за платіжними системами, що не є предметом цього Закону.

Головне юридичне управління Верховної Ради України у своєму висновку вказало на невідповідність Конституції України ряду норм Закону і рекомендувало істотно доопрацювати Закон і винести його на повторне друге читання.

Тільки рівні можливості та конкуренція дозволять впроваджувати на нашому ринку нові інструменти та технології, що дозволить скласти конкуренцію міжнародним фінансовим центрам.

Звертаємося до Вас з проханням повернути Закон до Верховної Ради України для повторного розгляду з пропозиціями усунути норми, які будуть заважати розвитку фінансового ринку та порушувати права його учасників. Вважаємо за необхідне відмовитись від створення штучної монополії на ринку розрахункових та клірингових послуг (Розрахункового центру), та надати кліринговим установам рівні можливості щодо доступу до системи електронних платежів Національного банку.

Додаток на 4 арк.
З повагою,
Голова Біржової ради
ПАТ "Українська біржа"                                           Мазепа І.О.

Коментувати
Facebook ::

Украинская биржа

Украинская биржа
"Украинская биржа"– ведущий организованный рынок акций и центр ликвидности интернет-трейдинга в Украине. Стартовав в марте 2009 года, биржа с первых месяцев стала технологическим лидером украинского биржевого рынка, первой запустив рынок заявок, интернет-трейдинг, он-лайн расчет индекса, рынок репо и расчеты через центрального контрагента и срочный рынок.

Контактна особа: Ильина Екатерина
Телефон: +38 044 495 74 74
E-mail: [email protected]
Сайт:

До компанії



Найновіші релізи